جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 آبان 1393     
رسانه ها در ترویج فرهنگ نوسازی بافت فرسوده کمک کنند

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در سال‌های اخیر با تغییر رویکرد در نوسازی بافت‌های فرسوده پایتخت توانست است گام‌های بلندی را در این زمینه بردارد، گفت: درحال حاضر ترویج فرهگ نوسازی توسط جامعه دانشگاهی و رسانه ها یک ضرورت است.

عبادالله فتح اللهی با بیان اینکه قطعا تلاش‌های شهرداری تهران به تنهایی برای نوسازی بافت فرسوده این کلان شهر کافی نیست، افزود: جامعه دانشگاهی، رسانه ها و بخصوص نخبگان باید راهکارها و سیاست های مواجهه با بافت های فرسوده شهری و چگونگی رفع معضلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حاکم بر این بافت ها را بررسی کنند.

وی تصریح کرد: باید همه سازمان ها و نهادهای مرتبط و تاثیرگذار در نوسازی بافت های فرسوده پایتخت به نقش و وظایف خود بیش از پیش آشنا و آن را به طور کامل ایفا کنند .

فتح اللهی با تاکید براینکه تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بافت فرسوده شهر تهران در آینده ای نه چندان دور به یک منظر زیبا و جذاب شهری برای شهروندان تبدیل شود، خاطرنشان کرد: معتقدیم باید تمام ظرفیت های نهفته در بافت فرسوده پایتخت را به جامعه معرفی و از آن برای توسعه شهرمان استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه جامعه دانشگاهی، رسانه ها و بخصوص نخبگان باید حضور پررنگ تر و تاثیرگذارتری را در عرصه نوسازی بافت های فرسوده داشته باشند، اظهار داشت: ورود قشرهای مختلف از جامعه در کنار سازمان نوسازی می تواند مشکلات و معضلات موجود در بافت فرسوده پایتخت را بهتر شناسایی کند .

وی با تاکید براینکه نوسازی به معنای ایجاد دگرگونی و استمرار جریان مطلوب است،گفت: شهر زنده نیاز به نوسازی دارد؛ زیرا همانند سایر موجودات با گذشت زمان پیر و فرتوت می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: