جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 4 آبان 1393     
از زندگی مشترکتان رضایت دارید؟

 

دکتر ابراهیم اندرخورا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، اظهار کرد: زندگی مشترک باید بر مبنای قضاوت مثبت نسبت به خود و شریک زندگی، وفاداری، صداقت، عشق و در نهایت لذت عقلی و شرعی از فرصت‌های بیشمار زندگی بنا شود.

 

وی اظهار کرد: زندگی مشترک به صورت طبیعی فراز و نشیب‌های بسیاری خواهد داشت. باید دید مبنای ازدواج با چه نگرش و باوری بوده و انگیزه آنان از تشکیل خانواده، یک انگیزه متعالی انسانی بوده و یا اینکه انگیزه صرفا مادی بوده است. متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها به دلیل اتخاذ تصمیمات قبل از ازدواج برمبنای تصورات و باورهای فردی، پس از آغاز زندگی مشترک دچار مشکل می‌شوند. عدم رضایت از زندگی یکی از مهمترین مشکلات بعد از شروع یک زندگی مشترک است.

 

اندرخورا با بیان اینکه باید بپذیریم که تفاوت‌ها به صورت طبیعی سبب سوءتفاهم و چالش‌های ارتباطی خواهد شد، اظهار کرد: مفهوم تفاهم که توانایی تحمل تفاوت‌هاست این پیام را به ما می‌دهد که برای رسیدن به رضایت در زندگی باید تحمل و پذیرش تفاوتهای رفتاری و فیزیکی بین زن و مرد را بیاموزیم تا بتوانیم طعم لذت و رضایت از زندگی را در لحظه لحظه کنار هم بودن بچشیم.

 

وی تصریح کرد: انتقال اطلاعات خصوصی در قالب درد دل و شکوه و گلایه می‌تواند مشکلات را دوچندان کند و حرفهای ناپخته و ندانسته، سو تفاهم و بدبینی را به همرا بیاورد که حل این مشکل بسیار دشوار است. وقتی دختر و پسر مشکلات زندگی مشترکشان را به مادر و پدرشان می‌گویند، احساسات مادرانه و پدرانه در بالاترین سطح تحریک می‌شود و جای تدبیر و تفکر را می‌گیرد.

 

اندرخورا خاطرنشان کرد: امیدواریم روزی برسد که هر خانواده یک مشاور متخصص داشته باشد و این فرد با توجه به شرایط و واقعیت‌ها بهترین راهکار را به خانواده پیشنهاد دهد. باید بپذیریم سلامت روح و روان ارزش بسیاری در زندگی دارد که در آینده یقینا بیش از سلامت جسم مورد توجه قرار خواهد گرفت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: