جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 اسفند 1392     
سهم 23 درصدی تاکسیرانی از ناوگان حمل ونقل عمومی

به گزارش شهرداری نیوز ، جلسه شورای معاونان امور اجتماعی و فرهنگی مناطق ، سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران در سازمان تاکسیرانی شهر تهران برگزار و در این نشست در مورد موضوعات اجتماعی و فرهنگی بحث و تبادل نظر شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران دراین جلسه اظهارکرد : رضایتمندی در بدنه تاکسیرانی شهرداری تهران با حضور و مدیریت میثم مظفر ایجاد شده است . این در حالی است که طبق گزارشات ارایه شده از این سازمان 80 هزار تاکسیران همراه خانواده های شان بیمه تکمیلی شده اند و این تحول جدیدی دراین عرصه است .

 

محمد هادی ایازی با بیان اینکه تاکسیران ها مثل رسانه عمل می کنند ، تصریح کرد : اگر ما در مسائل فرهنگی خوب عمل نکنیم ، این رسانه را به خوبی در دست گرفته ایم و با این اوصاف از گفتگو های غیرمنطقی در تاکسی ها جلوگیری کرده ایم .

 

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر پیرامون تاکسیران ها رضایتمندی به وجود آمده است، ادامه داد: رضایتمندی کامل از این قشر زمان می برد اما راهی که در این رابطه انتخاب شده ، راه درستی است .

 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران یاد آور شد : گزارش هایی که به اعضای کمیسیون بهداشت پیرامون رصد شهرداری تهران داده شد ، آنها را علاقمند کرد تا در کل کشور این کار انجام شود. همچنین پیشنهاد داده شد تا این مقوله به کل کمیسیون ها ارایه شود.

 

ایازی همچنین به تشکیل اردوی جهادی معاونان مناطق در هفته آینده اشاره کرد و از معاونان مناطق ، سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری خواست تا برای این اردو آمادگی لازم را کسب کنند .

 

وی در این جلسه با اشاره به تشکیل کانون امر به معروف در مناطق عنوان کرد : این کانون زیرمجموعه خانه های عترت است و با همین عنوان فعالیت هایش را اجرامی کند . همچنین دستورالعمل های این کانون به زودی اعلام خواهد شد .

 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر برنامه استقبال از بهار گفت : در این طرح گردشگری تهران، کاروان راهیان نور و توجه به محرومان پایتخت از اهمیت ویژه ای برخودار است .

 

ایازی اضافه کرد : شورای فرهنگی برای ایجاد هماهنگی بین سازمان ها است و از جمله کارهای خوبی است که صورت گرفته است . همکاران باید این مساله را با جدیت دنبال کنند ، زیرا که در برنامه پنج ساله شورای فرهنگی نیز آمده است که افراد مکلف به تشکیل این جلسات هستند .

 

وی در این جلسه از معاونان امور اجتماعی و فرهنگی مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران خواست تا در چند مورد دقت کنند که نخستین مساله هزینه های جاری بود . ساماندهی وضعیت نیروهای انسانی نیز دومین مساله مهم از نظر وی بود.

 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد : موضوعات مربوط به مدیریت محله باید در اولویت کاری مدیران محله قرار بگیرد .

 

همچنین در این جلسه مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه 80 هزار تاکسیران در تهران وجود دارد، عنوان کرد : این تعداد تاکسیران روزانه 4/5 میلیون مسافر را جابه جا می کنند که سهم 23 درصدی از ناوگان حمل ونقل عمومی بر عهده دارند.

 

میثم مظفر با اشاره به اینکه قشر تاکسیران جریان ساز و اثر گذار هستند، تصریح کرد : تاکسی ها خانه فرهنگ های سیار در شهر هستند . شهروندان از هر قشری با سن و سال ، فرهنگ و معلومات مختلف سوار بر آن شده و آزادانه پیرامون هر نکته ای صحبت می کنند .

 

وی با بیان اینکه سه موضوع را با سیاست خود و با نگاه فرهنگی اجتماعی دنبال می کنیم ، اظهارکرد: در وهله نخست ایجاد شان و منزلت تاکسی رانان در شهر تهران است و سپس با نگاه اصلاحی به سبک زندگی و عملکردی تاکسیرانان توجه کرده ایم . در آخر نیز تغییر رفتار مسافران با تاکسی رانان را و خانواده های آنان در نظر گرفته ایم که آنها می توانند از امکان شهرداری به صورت رایگان استفاده کنند . همچنین پوشش بیمه تکمیلی آنها به صورت رایگان و استفاده رایگان از 250 مرکز درمانی است . خانواده های تاکسی رانان نیز بیمه تکمیلی با 70 درصد تخفیف شده اند .

 

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اظهارکرد: یکی دیگر از خدمات ارایه شده به تاکسیرانان بیمه عمر رایگان است و استفاده رایگان از 250 مرکز درمانی است. خانواده های تکسیرانان نیز بیمه تکمیلی مشمول 70 درصد تخفیف شده اند .

 

مظفر اظهارکرد: یکی دیگر از خدمات ارایه شده به تاکسیرانان بیمه عمر رایگان است. در این راستا تالارهای یاس نیز با50 درصد تخفیف مراسم ازدواج تاکسیرانان را برگزار می کند .

 

وی باتاکید بر ارتقای رفتاری تاکسیرانان گفت : دراین راستا برنامه هایی در نظر گرفته شده است که از جمله آن میتوان به جشنواره تاکسی رانان برتر شهر در 6 رشته اشاره کرد . همچنین مسابقه تهران تاکسی در تلویزیون در نظر گرفته شده است که مسائل فرهنگی- رفتاری تاکسیرانان و قانون تاکسی رانانی در 26 قسمت تهیه و پس از عید پخش می شود.

 

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطر نشان کرد : سلام تاکسی ، رادیو تاکسی، مرکز اموزش تاکسیران ها ، تصویب رشته دانشگاهی تاکسیران حرفه ای در دانشگاه عملی و کاربردی ، نوسازی و جایگزینی 4 هزار تاکسی به جای تاکسی های پیکان فرسوده، تهیه نرم افزار جامع برای 26 شرکت خصوصی تاکسی رانی از جمله کارهایی است که در این راستا انجام شده است .

 

در ادامه این جلسه معاونان امور اجتماعی و فرهنگی مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران گزارشی از عملکرد خود ارایه دادند .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: