جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 آبان 1393     
ایجاد حساب ویژه احداث پارکینگ در پایتخت

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی پیشنهاد از ایجاد حسابی ویژه برای احداث پارکینگ در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: معضل پارکینگ با روشهای فعلی قابل حل نیست.

محمد مهدی تندگویان با بیان اینکه کمبود پارکینگ یک واقعیت شهر است، گفت: بررسی ها نشان می دهد که معضل پارکینگ با روش کنونی قابل حل نیست.

وی با بیان اینکه راه حل کنونی شهرداری این است که به مالک اجازه می دهد تا شعاع 250 تا 500 متری پارکینگ مورد نیاز را تامین کند، گفت: این موضوع سبب شده است که بازار و رانت بدی ایجاد شود در گاهی اوقات صرفه اقتصادی لازم را ندارد.

تندگویان درباره پیشنهاد خود در حل این معضل گفت: اگر بتوانیم حسابی ویژه برای پارکینگ در شهرداری ایجاد کرد به نحوی که شهروندان که با چنین مشکلی روبرو هستند بتوانند با استفاده از این حساب مجوز دائمی برای پارکینگ بگیرند و در همین حین شهرداری بتواند با استفاده از این حساب اقدام به ایجاد پارکینگ های عمومی در همان منطقه کند به طور همزمان می توان این مشکل شهروندان و مدیریت شهری را برطرف کرد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه در نهایت باید شهر به سمتی برود که استفاده از خودرو شخصی سخت تر شود گفت: اگر شخصی خودرویی دارد باید هزینه هایی را که به کل مجموعه شهر وارد می کند پرداخت کند اما لازمه اجرایی شدن این موضوع تکمیل چرخه حمل و نقل عمومی و فراهم شدن تمامی زیرساختهای لازم است.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی خودرو به عنوان یک وسیله لوکس شناخته می شود، گفت: بنابراین اگر پارکینگ در داخل ملکی تامین نشد می توان کوچه را خط بندی کرده و به عنوان پارکینگ از آن استفاده شود و عوارض آن هم توسط مالک پرداخت شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: