جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 آبان 1393     
4بزرگراه اصلی و شریان های 1 و 2 شهر تهران تا پایان سال ساماندهی ترافیکی می شوند

به گزارش گروه گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز،قائم مقام معاون شهردار تهران با اشاره به اجرای طرح ساماندهی ترافیکی معابر شهری در پایتخت گفت: مشکلات مناطق به لحاظ ترافیکی بررسی شده و اکنون تمامی دستورالعمل ها و اصلاحات مورد نیاز به مناطق 22 گانه شهر تهران ابلاغ شده است .

حجت الله بهروز با اشاره به اینکه سیاست های مدیریت شهری بر رفع كمبودها و افزايش زيرساخت‌ها در بخش‌هاي عمران و حمل و نقل شهری متمرکز شده است، گفت: تهران بايد به گونه‌اي تغيير كند كه براي شهروندان به شهري کاملاً مناسب برای زندگی تبديل شود كه البته اجرايي كردن و عملياتي نمودن اين هدف، بسیار دشوار و پيچيده است.

وی بااشاره به اینکه المان های ترافیکی هدایتگر شهروندان در رعایت قوانین ترافیکی است، تصریح کرد: اصلاح آلمان ها نهای شهری ، تابلوهای هدایت مسیر ، خط کشی ها ، تابلو های ایمنی در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران مورد بازنگری قرارگرفته است .

به گفته بهروز در طول سال ها تمامی تجهیزات ترافیکی اعم از خط کشی ها و المان های ترافیکی به دلیل تغییرات هندسی که به سرعت دستخوش فرسودگی می شود و این بازنگری در تمامی معابر سبب می شود تجهیزات ترافیکی شهر ساماندهی شود و رعایت نظم و انضباط ترافیکی در شهر عملی تر خواهد شد .

قائم مقام معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه انجام پروژه‌هاي پر ظرافت و كم حجم اما اثرگذار و مفيد در دستور كار مديريت شهري است، اظهار كرد: بايد تكليف عابران پياده را در پياده‌روها تعيين كنيم و نبايد راه مردم در پياده‌راه‌ها سد شود و مسيرهاي پياده بايد به نحوي طراحي شوند كه هيچ مانعي بر سر راه عابران پياده نباشد و معابر پياده از پيوستگي لازم برخوردار باشند.

مهندس بهروز با بيان اين كه وضعيت خط‌كشي معابر شهر و كيفيت اين خطوط بايد اصلاح شوند و به اين منظور پژوهشكده پليمر را به همكاري دعوت کرده‌ایم تا این کار را به صورت اصولی و علمی انجام دهیم، تصريح كرد: در معابري كه خط‌كشي‌ها نا مناسب است، نسبت به امحاي این خطوط اقدام مي‌شود و در اين ميان، معابر بزرگراهي از اهميت ويژه‌اي برخودار می‌باشند.

وی با اشاره به اجرای پروژه پایلوت ساماندهی وضعیت ترافیکی معابر در مناطق 6 و 8 گفت : بنا بر این است که اشکالات حوزه ترافیکی شهر پس از بررسی مورد اصلاح قرار گیرد .

بهروز تصریح کرد: پس از دو هفته بررسی در تمامی مناطق اکنون دستور العمل ها و اصلاحات به تمامی مناطق ابلاغ شده و تمامی شریان های اصلی 1 و 2و بزرگراه های همت ، بابایی ، ابشناسان و آزادگان ساماندهی ترافیکی می شوند .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: