جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 آبان 1393     
مترو در تعامل با سازمان مدیریت بحران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ؛ مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به توانایی های این شرکت  در خصوص انجام اقدامات مناسب در زمان وقوع حوادث و بحران گفت: شرکت بهره برداری مترو تهران در این زمینه مطابق دستورالعمل هاي مواجهه با شرايط اضطراري اقدامات لازم را به انجام می رساند.

دکتر نایبی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: در صورت وقوع حوادث در مترو  بلافاصله تيم هاي مقابله با شرايط اضطراري به سرپرستي مسئول ايستگاه و بالاترين مقام حاضر در محل حادثه تشكيل شده و اين رويه تاكنون در شركت بهره برداري انجام پذیرفته است .

وی در ادامه افزود : به جهت بالا بردن سرعت عمل و كارايي بيشتر اين تيم ها، مسئولان مربوطه شركت بهره برداري اقدام به سازماندهي، آموزش و توانمند سازي اين تيم ها کرده و  تيم هاي مقابله با شرايط اضطراري موظفند تا رسيدن تيم هاي تخصصی سازمان هاي امدادي اقدامات اوليه نظير اطلاع رساني، حريم بندي محل حادثه، تخليه مسافري، كنترل حريق، ترياژ و ... را متناسب با حادثه رخ داده انجام دهند.

نایبی خاطر نشان کرد : پس از ورود تيم هاي امدادي و يا سازمان هاي امدادي مسئوليت مقابله با شرايط اضطراري بر اساس سطح بندي بحران بوجود آمده بر عهده تيم ها و سازمان هاي امدادي است . ضمن اینکه ممانعتي براي ورود سازمانهاي امدادي به مترو وجود ندارد و در زمینه ورود آنها  نياز به هماهنگي و همراهي توسط پرسنل متخصص شركت بهره برداري به محل حادثه وجود دارد.

وی با اشاره به تخصصی بودن موضوع کمک رسانی در زمان وقوع حوادث در مترو بیان داشت : با توجه به تخصصي بودن فعاليت هاي شركت بهره برداري و گستردگي جغرافيايي اين شركت، جهت مقابله با شرايط اضطراري، اين شركت در حال برنامه ريزي، تعامل و ايجاد تفاهم نامه¬هاي همكاري با سازمان هاي امدادي به خصوص سازمان مديريت بحران شهر تهران است.

نایبی با اشاره به برنامه همکاری مشترک با سازمان مديريت بحران خاطر نشان کرد: شركت بهره برداري مترو در اين خصوص برنامه هاي فراواني از جمله ؛ استفاده از تمامي امكانات موجود در ايستگاه ها و پايانه ها به منظور پيشگيري و كاهش آثار حوادث غير مترقبه در سطح مترو،  اتخاذ سياست ها، برنامه ها و طرح ها در جهت افزايش آمادگي لازم براي كاركنان شركت بهره برداري و مسافران را به مرحله اجرا در آورده است .

وی در ادامه افزود : از دیگر اقدامات در جهت اطلاع رسانی و آموزش ؛ تشكيل گروه هاي اطلاع رساني در هر ايستگاه به تعداد 3 نفر همچنین استفاده از راهبر اتاق كنترل جهت اطلاع رساني به موقع به مسافران ، همكاري جهت پخش بروشور و نحوه پناه گيري و استقرار در اماكن امن ايستگاه ها در مواقع بحراني را می توان نام برد.

 نایبی در خاتمه گفت :در همین راستا  استفاده از بنرهاي تبليغاتي و مانيتورهاي نصب شده در سطح ايستگاه ها و قطارها جهت آموزش مسافران به منظور پيشگيري و مقابله با بحران، طي هماهنگي با قسمت هاي مختلف شركت بهره برداري مترو ،  آمادگي لازم در مواقع عادي با انجام مانورهاي برنامه ريزي شده جهت انجام وظايف و آمادگي در زمان بحران ، اخذ اطلاعات و مشخصات مورد نياز كليه اعضاي ستاد بحران در مناطق 22 گانه شهر تهران (شامل نام و نام خانوادگي، سمت، شماره تماس ) و بروز کردن اطلاعات جهت مواقع ضروري، هماهنگي در ارائه خدمات اضطراري بلافاصله پس از وقوع بحران، ايجاد ارتباط و همكاري همه جانبه با ستادهاي ذي صلاح در امور پيشگيري و مقابله با بحران در مناطق 22گانه شهر تهران را به مرحله اجرا گذاشته است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: