جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 30 مهر 1393     
کانال تردد عابر پیاده طراحی می شود

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز، همزمان باآغاز فصل سرما و شروع بارش باران و برف ، معاون شهردار تهران تاکید کرد : به منظور جلو گیری از لغزندگی خطوط سفید معابر شهری ، در تمامی بزرگراه ها و معابر شهری از خط کشی گرم استفاده می شود .

سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه خط کشی های ترافیکی معابر مهمترین ابزار کنترلی رفتار صحیح ترافیکی است و به منظور جلو گیری از حوادث و ایمنی در ترافیک به عنوان ابزار ضروری مورد توجه شهرداری است، گفت: تمامی معابر سطح مناطق 22 گانه شهرداری تهران به لحاظ ساماندهی خط کشی های معابر و گذرگاه های عابر پیاده ، مورد بازنگری قرار گرفته اند.

وی افزود: دل نگرانی ما و ابراز نارضایتی های شهروندان طی سال های اخیر ، خط کشی های نا منظم و بعضا ساییدگی و از بین رفتن خط کشی ها در معابر شهری است که بر این اساس با تشکیل ستادی ویژه تمامی مشکلات خطوط سفید در معابر شهری اعم از خطوط ممتد ، خط کشی های گذر گاه عابر پیاده و خطوط عرضی خیابان ها مورد سنجش قرار گرفته تا هر کجا ایراد و مشکلی وجود دارد برطرف شود .

وی تصریح کرد : یکی دیگر از مشکلات خط کشی های معابر لغزندگی خطوط در روزهای بارانی و برفی است که در این خصوص نیز با توجه به اینکه به منظور رفع این مشکل باید از رنگ های گرم استفاده شود، لذا به تمامی شهرداری های مناطق الزام شده در خط کشی های معابر تنها از جنس گرم استفاده کنند .

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه خط کشی از جنس گرم ، دوام بیشتر و لغزندگی بسیار کمی دارد، گفت : در عین حال ازپزوهشکده پلیمر و پترو شیمی در خواست کردیم اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب مواد و چگونگی اجرا با معاونت ترافیک شهرداری همکاری داشته باشند .

معاون شهردار تهران با اشاره به توجه ویژه شهرداری تهران به موضوع خطوط سفید در معابر شهری اظهارکرد: برخی دستورالعمل ها در اجرای خط کشی ها تغییر کرده است. به عنوان مثال در تقاطع های به جای خط کشی نردبانی از کانال عابر پیاده استفاده خواهد شد. به طوری که خط کشی در مسیر تردد عابران نباشد و دو خط موازی در عرض خیابان مسیر تردد عابران را مشخص کند تا در فصول بارش با مشکل لغزندگی مواجه نشویم .

تشکری هاشمی ادامه داد : بر اساس تغییر دستورالعمل خطوط سفید در شهر ، در اقدامی که به تازگی و در سال جاری آغاز شده ، خط ایست توقف خودروها در گذرگاه های عابر پیاده با فاصله 2.5 متر از گذرگاه کشیده خواهد شد تا عابران پیاده با ایمنی بیشتری از گذرگاه عابر پیاده  تردد داشته باشند .

وی با تاکید بر اینکه حرکت بین خطوط ، عبور از محل گذرگاه های عابر پیاده و احترام به حقوق رانندگان از سوی عابرین و احترام به حقوق عابرین از سوی رانندگان می تواند شهر را به لحاظ فرهنگ ترافیکی ایمن و منظم  کند، گفت : انتظار می رود شهروندان برای حفظ ایمنی سایر شهروندان و خودشان قوانین راهنایی و رانندگی را رعایت و به خط کشی ها معابر توجه داشته باشند .

وی تاکید کرد : اکنون در تمامی بزرگراه ها از خط کشی گرم استفاده می شود .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: