جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 30 مهر 1393     
تکمیل عملیات بتنی تونل حکیم به زودی

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه عملیات احداث تونل حکیم با جدیت دنبال می شود گفت: عملیات بتنی این تونل به زودی و طی روزوهای آتی تکمیل می شود و بلافاصله عملیات هوشمند سازی و تهویه ای پروژه آغاز خواهد شد.

مازیار حسینی گفت: بزرگراه حکیم حدود 16 کیلومتر است که 11 کیلومتر تقاطع غیر همسطح و 2 کیلومتر تونل دارد. هدف از اجرای تونل حکیم این است که درختان در محدوده عبور از پارك جنگلي چيتگر حفظ شوند.

وی افزود: بزرگراه رسالت يكي از مهمترين مسيرهاي شبكه بزرگراهي شهر تهران با امتداد شرقي- غربي است كه از غربي ترين مناطق شهر تا شرقي ترين آنها امكان دسترسي هاي منطقه اي و محلي را ميسر مي کند. در محدوده منطقه 22 حدفاصل بزرگراه آزادگان تا تقاطع ايران خودرو امتداد بزرگراه از جنوب درياچه كه در حال ساخت است، عبور کرده و با گذر از اراضي پارك جنگلي چيتگر به تقاطع ايران خودرو متصل مي شود.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: با توجه به اهميت كاربري تفريحي- رفاهي پارك جنگلي چيتگر از يك سو و پيش بيني كاربري هاي ديگر از جمله درياچه مصنوعي چيتگر و كاربري هاي اطراف آن و شهربازي واقع در شمال پارك چيتگر لازم است تا بزرگراه حكيم در اين محدوده، علاوه بر تسهيل دسترسي به مراكز مذكور حداقل اثرات اجتماعي و زيست محيطي را در منطقه ايجاد کند، به اين منظور احداث تونل در امتداد بزرگراه حكيم در محدوده عبور از پارك چيتگر در دستور كار معاونت فني و عمراني شهرداري تهران قرار گرفت.

وی تاکید کرد: به زودی کل عملیات بتنی تونل حکیم به پایان می رسد و تونل وارد عملیات هوشمندسازی و تهویه می شود تا هرچه سریعتر زمینه بهره برداری از این پروژه فراهم شود.

حسینی تصریح کرد: خوشبختانه ما هم از نظر صنعت تونل سازی و هم پل سازی اصلاً قابل مقایسه با گذشته نیستیم،چنانچه تا پیش از مدیریت فعلی شهرداری در تهران 304 کیلومتر بزرگراه ساخته شده بود و اما اکنون طول بزرگراه های پایتخت از 535 کیلومتر فراتر رفته است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: