جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 مهر 1393     
گروه‌های مدیریت بحران در مدارس تشکیل می‌شوند

به گزارش گروه مناطق22گانه شهرداری نیوز،تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه با هدف افزایش آمادگی مدارس شهر تهران در برابر بحران‌ها، به امضای اسفندیار چهاربند -مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و دکتر احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران- رسید.

چهاربند در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه به خبرنگاران گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برنامه‌های گسترده‌ای برای فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح آگاهی عموم مردم به خصوص کودکان انجام داده است که برگزاری جشنواره شهر آماده ازجمله این برنامه‌هاست و همین جا باید از زحمات این عزیزان تشکر و قدردانی کرد.

وی در ادامه افزود: در برنامه ارتقای سطح آگاهی شهروندان، یکی از گروه‌های هدف آموزش و پرورش و به خصوص دانش‌آموزان دوره ابتدایی هستند. در این سند همکاری، بندهای گوناگونی همچون زمینه‌های مختلف برای همکاری، پیش‌بینی اجرای برنامه‌ها، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، ایجاد کارگروه‌هایی در مدارس برای تمرین آموزش‌های فراگرفته شده، برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و... با موضوع پیشگیری از بحران پیش‌بینی شده است.

چهاربند در ادامه افزود: در شهر تهران حدود 10 هزار کلاس وجود دارد که نیاز به مقاوم‌سازی دارند و 7 هزار کلاس نیز وجود دارند که باید آنها را تخریب و بازسازی کرد. وجود این تعداد کلاس نشان می‌دهد که ما در برابر بحران‌ها آسیب‌پذیر هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: این تفاهم‌نامه بخشی از مشکلات را حل خواهد کرد اما حل ریشه‌ای مشکلات مستلزم مقاوم‌سازی مدارس است. برای این موضوع نیز مصوباتی داشتیم تا در یک دوره پنج ساله 70درصد مدارس را مقاوم‌سازی کنیم. بیشتر این کلاس‌ها در بافت‌های فرسوده واقع هستند که متناسب با اولویت‌ها باید بازسازی و نوسازی این ابنیه را آغاز کنیم.

در ادامه، دکتر احمد صادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز گفت: فرآیند مقاوم‌سازی، فرآیندی پرهزینه و طولانی است.

وی در ادامه اظهار داشت: باید دانست همان‌گونه که بناهای نامقاوم ایجاد خطر می‌کند، عدم آگاهی و عدم آموزش نیز خطرساز است.

صادقی تصریح کرد: پیش از این تفاهم‌نامه، طرح پایلوتی در مدارس منطقه 10 آغاز کردیم تا گروه‌های مدیریت بحران را در مدارس این منطقه راه‌اندازی کنیم. نتایج این طرح در حال حاضر ارزیابی شده و از آن برای اجرای بندهای تفاهم‌نامه بهره خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: آموزش نحوه برخورد با مخاطرات، برگزاری تمرین‌ها و مانورها در مدارس و تشکیل گروه مقاومت بحران برای به حداقل رساندن اثرات بحران‌ها در مدارس ازجمله فعالیت‌هایی است که در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه گفت: برای تشکیل گروه مدیریت بحران در تمامی مدارس شهر تهران، مطابق جدول زمان‌بندی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران حرکت خواهیم کرد و امیدواریم این گروه‌ها که ویژگی اصلی آن مردمی بودن و مدیریت آن توسط دانش‌آموزان است، در آینده در تمامی مدارس شهر تهران تشکیل شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: