جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 30 ارديبهشت 1396     
رای به روحانی تکرار شد

سیاست > انتخابات - حجت الاسلام حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم پیروز شد و بار دیگر به عنوان رئیس جمهور از سوی مردم برگزیده شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، در رقابت چهار نامزد ریاست جمهوری او توانست از رقبایش حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، مصطفی آقامیرسلیم و مصطفی هاشمی‎طبا پیشی گرفته و در این انتخابات پیروز شود.

عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور با بيان اينکه 41 میلیون 220 هزار و 131 راي اخذ شده است، شرح آرا را اينگونه اعلام کرد: 
حسن روحانی: 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای یعنی 57 درصد آرا
ابراهيم رئیسی: 15 میلیون 786 هزار و 449 رای یعني  38 و نیم درصد آرا
مصطفي میرسلیم: 478 هزار و 215 راي
مصطفي هاشمی طبا: 215 هزار و 450 هزار راي
به اين ترتيب حجت الاسلام روحاني پيروز اين دور از رقابت‎ها شد و بار ديگر بر کرسي رياست جمهوري تکيه زد و حجت الاسلام ابراهيم رئيسي دوم شد.

..

وزیر کشور در جمع خبرنگاران در توضیح نتایج نهایی انتخابات گفت: خوشحال هستم اعلام کنم الحمدالله انتخابات با امنیت کامل برگزار شد و مردم با شور و نشاط و ذوق مضاعفی که داشتند پای صندوق‎های رای حاضر شده و به همه جهانیان نشان دادند و اثبات کردند که ما مدافع و حامی انقلاب اسلامی، متحد و منسجم و مصصم هستیم که انقلاب اسلامی را در جهت اهداف آن که تقویت دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت به مردم ایران است؛ ادامه دهیم.

وی از دست اندرکاران انتخابات در حوزه اجرا، نظارت، تبلیغات، قضایی، شورای نگهبان، مجلس، نیروهای امنیتی مثل بسیج و سپاه و ...تشکر کرد و گفت: با کمک هم امروز در اینجا و جلو دوربین های رسانه های داخلی و خارجی پیروزی مردم ایران را به گوش جهانیان و پيش چشم همه جهان قرار دهیم.
وی گفت: امیدوارم با پایان رقابت ها و با شروع رفاقت ها تلاش در جهت حل مسائل مهم کشور به کار گرفته شود.

وزیر کشور همچنین به طور ویژه از رهبری معظم انقلاب تشکر کرد و گفت: رهبر انقلاب در تمامی مراحل انتخابات و قبل از آن بر مشارکت، سلامت انتخابات، قانونی بودن و امنیت انتخابات تاکید داشتند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: