جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 ارديبهشت 1396     
اجرای "طرح نشاط سالمندی" پهنه غربی پایتخت به میزبانی منطقه21

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 21 از اجرای "طرح نشاط سالمندی" پهنه غربی پایتخت(مناطق 7، 9، 10، 11، 21 و 22) به میزبانی این منطقه خبر داد.

 

 امیر جاویدپور معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه با اعلام خبر فوق گفت:اولین دوره تربیت مربی بازیهای نشاط سالمندی پهنه غربی پایتخت (مناطق 7، 9، 10، 11، 21 و 22)در قالب اجرای "طرح نشاط سالمندی"به میزبانی اداره سلامت این معاونت برگزار شد.

جاویدپور با اشاره به تفاوت سبک زندگی در دوران سالمندی با دوره های سنی دیگر افزود:دوران سالمندی پایان راه نیست و سالمندان ارتباط‌دهنده زمان گذشته، حال و آینده هستند.

وی سه اصل مهم برای حفظ سلامت و طول عمر را در زندگی هر انسان ضروری دانست و تاکید کرد: راه برخورداری از سلامت در گرو رعایت شیوه‌های صحیح زندگی همچون ورزش و فعالیت، تغذیه مناسب و داشتن روابط عاطفی-اجتماعی با خانواده و دوستاناست.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه21 در تشریح این برنامه افزود: در راستای افزایش سطح نشاط و سلامتسالمندان،"دوره آموزشی تربیت مربی"در قالب اجرای "طرح نشاط سالمندی"پهنه غربیپایتخت به میزبانی اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه در مجموعه ورزشی شهرک دانشگاه تهران با حضور دبیران کانون سالمندان مناطق 7، 9، 10، 11، 21 و 22برگزار شد.

وی همچنین افزود:در این طرح فرامنطقه ای، تعداد50بازی سنتی و بومی برگزیده از سراسر کشور به صورت مناسب سازی شده و منطبق بر توانایی هایجسمی، حرکتی وروانی گروه سالمندان طراحی و در نظر گرفته شده که نکته جالب توجه در این دوره آن است که سالمندان از انواع خلاقیت های فردی برای تنوع بخشیدن به گونه های مختلف بازی ها استفاده می کنند.

جاویدپوردر پایان هدف از برگزاری "طرح نشاط سالمندی"را ایجاد طراوت، شوق زندگی، افزایش امیدواری و انگیزه زندگی در سالمندان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این طرح در سطح شهر تهران در قالب پهنه بندی جغرافیایی از سال گذشته آغاز شده و در پهنه غرب نیز به اتمام رسید.

شایان ذکر است؛ این دوره آموزشی به مدت یک هفته در مجموعه ورزشی شهرک دانشگاه تهران و با حضور مربیان مجرب برگزار شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: