جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 ارديبهشت 1396     
مدیر عامل شركت متروي تهران خبر داد
بهره برداری حدود 100 كیلومتر مترو در نيمه اول سال جاری

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز؛هابیل درویشی مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه ( مترو ) گفت : با بهره برداری ازحدود 100 كیلومتر مترو یك میلیون سفر به ظرفیت جابجایی خطوط مترو افزوده خواهد شد.

 

 مهندس هابیل درویشی در طی بازدید های دوره ای خود از روند پیشرفت خطوط مترو در حال احداث از تكمیل خط 7 مترو تهران خبر داد و گفت : با اینكه در آستانه انتخابات بسیاری از نهاد ها درگیر فعالیت های سیاسی هستند اما جهاد گران مترو به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا تكميل حدود 100 كیلومتر مترو را كه به مردم تهران قول داده شده بود محقق شود .

وی ادامه داد : در همین راستا باید به شهروندان عزیز تهرانی این مژده را بدهیم كه خط 7 با طول بیش از 27 كیلومتر و دارا بودن 25 ایستگاه به طور كامل تكمیل شده و آماده بهره برداری می باشد . همچنین خط مترو تا فرودگاه حضرت امام خميني (ره) كه به نام خط 8 نام گذاری شده نیز تا 99 درصد تكمیل شده و در آینده نزديك آماده بهره برداری خواهد بود .

هابیل درویشی افزود : در خط 6 نیز ساخت تونل ها به صورت كامل انجام شده و 80 درصد ساخت ایستگاه ها نیز به اتمام رسیده است. فاز نخست این خط از دولت آباد تا میدان شهدا نیز در نيمه اول سال جاري تكميل خواهد شد .

مدیر عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه ( مترو ) اظهار داشت : تلاش مهندسان ، متخصصان و كارگران مترو در این روزهای انتخاباتی در حالی صورت می گیرد كه هیچ بودجه ای از سوی دولت به پروژه مترو تخصیص داده نشده همچنانكه 6 هزار میلیارد تومان هزینه خط 7 تماما از سوی شهرداری تهران تامین شده است در حالی كه بر طبق قانون می بایست 50 درصد این هزینه از سوی دولت تامین می شد .

مدیر عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه ( مترو ) با بیان اینكه فعالیت در متروی تهران به دور از جریان های سیاسی با قدرت ادامه دارد گفت : مشی من همواره بر این بوده است كه از جریان های سیاسی دور باشم به رغم اینكه مترو از قدیم الایام یك محل سیاسی بوده است. اما اعتقاد ما این است كه فعالیت در مترو یك اقدام عام المنفعه است و باید با تلاش شبانه روزی خدماتی را كه شهروندان استحقاق آن را دارند به آنان عرضه داریم و در این راه تمام تلاش خود را به كار خواهیم بست .

مهندس درویشي افزود: از افتخارات ما این است كه احداث مترو امروز بدون هیچ كمك خارجی صورت می گیرد و ساخت مترو 100 درصد بومی شده است .

مدیر عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه ( مترو )در پایان ابراز امیدواری كرد حدود 100 كیلومتر مترو در نيمه اول سال جاری به بهره برداری برسد .

وی هم چنین تصریح كرد : پیش بینی می شود با بهره برداری از این 100 كیلومتر یك میلیون سفر به ظرفیت جابجایی خطوط مترو تهران اضافه شود كه تاثیر شگرفی در كاهش آلودگی هوا و ترافیك در پی خواهد داشت .

روابط عمومي و بين الملل

شركت راه آهن شهري تهران و حومه ( مترو )

مشروح خبر در سايت مترو به آدرس www.metrogroup.tehran.ir.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: