جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 ارديبهشت 1396     
سرقت از صندوق صدقات کنترل می‌شود

جامعه > مشکلات مردم - یکی از شهروندان گلایه کرده چرا معتادان و سارقان در روز روشن، پول صندوق صدقات را خالی می‌کنند؟

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بروز یک ناهنجاری عجیب در فضای کلانشهرهایی مانند تهران، صدای مردم را درآورده. یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم از دیدن خالی کردن صندوق صدقه توسط برخی معتادان و سارقان خرده پا، ناراحت شده و اینطور نوشته: با سلام، در رابطه با سرقت از صندوق های صدقات که خیلی عادی و معمولی شده یک چاره ای باید اندیشیده شود. مردم با نیت کمک به محرومان در این صندوق ها پول میریزند و معتادین و گداهای خارجی از این صندوق ها برداشت میکنند.

کمیته امداد: در صندوقها را تغییر دادیم
در این رابطه، کمیته امداد امام خمینی(ره) اطلاعیه داده و گفته سرقت از صندوق صدقات را تحت کنترل درآورده.
در بخشی از متن اطلاعیه کمیته امداد، اینطور نوشته شده است:
تنها صندوق‌های بزرگ شهری موجود در معابر عمومی هستند که در سالهای اخیر میزبان مهمانان ناخوانده‌ای که دچار بلیه اعتیاد بوده یا در زمره سارقین خرد طبقه بندی می‌شوند، هستند و گاه از مبالغ واریزی شهروندان به روشهای ابداعی سرقت می‌کنند.


موضوع سرقت از صندوق هاکه تاثیرات منفی روانی در بین هموطنان مان ایجاد کرده، تنها در محدوده برخی کلانشهرها و البته در مقیاس خیلی کمتر در دیگر شهرها و آنهم از صندوق‌های واقع در معابر عمومی صورت گرفته و به عنوان یک پدیده ناهنجار اجتماعی رخ نموده است. در این میان با توجه به تعداد صندوق‌های نصب شده در معابر که امکان مراقبت فیزیکی را از همکاران امدادگر سلب می‌نماید، علاوه بر لزوم افزایش حساسیت‌های مردمی و نیز ضرورت افزایش برخوردهای انتظامی با این موضوع، انجام برخی تغییرات در شیار ورودی صندوق‌ها با هدف جلوگیری از سرقت صورت گرفته و تاکنون حدود 2000 صندوق در تهران و البرز بهینه سازی شده و نتایج قابل قبولی داشته است.
همچنین استفاده از روشهای نوین نظیر صدقه پیامکی از طریق ارسال عدد 1 به سرشماره 8877 و یا استفاده از کد ussd #8877* و نیز اپلیکیشن خوب باشیم و نصب صندوق‌های الکترونیکی در ایستگاههای مترو و معابر عمومی از مهمترین روش‌هایی است که در کنار اصلاح صندوق صدقه مورد توجه مدیران کمیته امداد گرفته است.


بنابراین آنچه از قول رئیس محترم کمیته امداد مبنی بر بلااشکال بودن سرقت از صندوق‌های صدقات توسط افراد معتاد و سارق نقل شده، به صورت جدی تکذیب می‌شود. چرا که کمکهای مردمی بسان امانتی است که لزوم امانتداری در فرایند دریافت و رساندن آن به دست نیازمندان یک تکلیف شرعی، قانونی و اخلاقی به شمار می‌رود.
فرصت را غنیمت شمرده و از نیت خیرخواهانه مردم شریف کشورمان در کمک به هموطنان نیازمندمان را ارج می‌نهیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: