جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 ارديبهشت 1396     
از تبلیغ جهانگیری تا رای هاشمی‌طبا به روحانی

سیاست > انتخابات - امروز وقت رئیسی به سفر گذشت، روحانی همایش داشت، قالیباف شکایت کرد و هاشمی طبا حرف عجیبی زد. او گفت به روحانی رای می‎دهد.
 

 

به گزارش خبرآنلاین، دو کاندیدای ریاست جمهوری دوازدهم امروز در تهران نبودند. اما دونامزد دیگر در یک همایش مشترک شرکت کردند. روحانی و جهانگیری امروز به جمع حامیانشان در سالن 12 هزارنفری آزادی رفتند.

رئیسی، سفر پشت سفر

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی امروز، روز شلوغی داشت. او از کنار تهران یعنی ورامین سفرهای خود را شروع کرد، پس از آن به اردبیل رفت و دست آخر هم نوبت به تبریز و ارومیه رسید. او در سفرهای چندگانه اش، با مشابهت سازی خود و شهید بهشتی گفت که مانند او میدان را ترک نمی کند. رئیسی در ورامین گفت: از هیچ سنگ، چوب، نیزه و شمشیری هراس نداریم و برای نجات اقتصاد، فرهنگ و سیاست به عرصه آمده‌ایم. مردم در روز انتخابات حتما وضعیت را تغییر می دهند. (اینجا)

او در اردبیل، تاکید کرد که هوای ریاست جمهوری در سر نداشته و از اخلاق سخن گفت و افزود: سینه من پر از اسرار است اگر بخواهم لب به سخن بگشایم می توانم خیلی حرف ها بزنم اما اخلاق و قانونمداری به من اجازه نمی دهد مثل دیگران باشم (اینجا).

دغدغه رئیسی در شهر تبریز بیکاری بود. او گفت: ۲۵۰ هزار کارگاه کیف و کفش و لباس و ... یکی پس از دیکری تعطیل شده و کارخانه های تولیدی ما دارد به اماکن توزیعی تبدیل می شود.

رئیسی آخر شب به ارومیه رسید. او در جمع مردم این شهر دوز انتقاداتش به دولت را بالاتر برد و عمده آنها به وضع زندگی محرومان اشاره داشت. او در بخشی از سخنانش گفت: شما مسکن مهر را تعطیل کردید و گفتید "مزخرف" است، خب بفرمایید خودتان در این چهارسال برای مسکن چه کردید؟ 

وقت قالیباف به شکایت و تهمت گذشت

پس از مناظره سوم، نماینده محمدباقر قالیباف نیز با اعلام خبر شکایت از اسحاق جهانگیری به کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات، گفت: مردم شاهد بودند که آقای جهانگیری با انتساب دروغی فاحش به آقای قالیباف گفت که ایشان با واگذاری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان املاک مرتکب تخلف شده است (اینجا). قالیباف امروز بار دیگر جهانگیری را متهم به دروغ‌گویی کرد. او در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دیروز آقای جهانگیری عدد و رقمی را در مناظره گفتند و حرفی زدند که دادستان کل کشور و دادستان تهران قبلا آن حرف را رد کرده بودند. با این وجود ایشان مجددا آن عدد و رقم را تکرار کردند که طبیعتا یا یک تخلف آشکار و دروغ بزرگ است (اینجا).

قالیباف میهمان برنامه گفت و گوی ویژه خبری نیز بود. او اتهام زنی‎هایش به دولتمردان را پس از مناظره جمعه ادامه داد و این بار از نقش برادر رئیس جمهور و برادر معاون اول او در تعیین روسا و هیات مدیره بانک‎ها گفت. او حتی این دولت را به قاجار تشبیه کرد که غالبا افراد ثروت اندوزی بودند و کاری برای مبارزه با فشاد نمی‎کنند. (اینجا).

دومین مستند تبلیغاتی محمدباقر قالیباف نیز با عنوان «روزهای روشن» از شبکه اول سیما پخش شد. این مستند با پخش تصاویری از اعتراض معدنکاران آغاز شد. همان تصاویر گزینشی که رسانه‎های منتقد دولت در روز حضور رئیس جمهور در جمع معدنکاران پخش کردند. تصاویر مقطعی که حضور رئیس جمهور دوشادوش کارگران را نشان نمی‎داد، بلکه تنها خودرو وی را نشان می‎داد. او در این مستند هیچ اشاره ای به حادثه پلاسکو و عدم حضورش در تهران نکرد! (اینجا).

روحانی به جمع هوادارانش رفت، به همراه جهانگیری!

روحانی امروز در ورزشگاه 12هزار نفری آزادی به جمع هوادارنش پیوست اما نکته قابل توجه همراهی رقیبش اسحاق جهانگیری با او بود.

حضور چشم‌گیر هنرمندان و ورزشکاران در جمع حامیان روحانی نیز از نکات قابل توجه همایش امروز است. الهام‌پاوه‌نژاد، داریوش کاردان، کامران تفتی، حسین زمان، سامان مقدم، کیومرث پوراحمد، باران کوثری، لیلی رشیدی، رضا کیانیان، علی منصوریان و علی قربانزاده و زهرا نعمتی و آرش میراسماعیلی از جمله این افراد بودند. محسن آرمین و سعید شریعتی، فرید موسوی، مرتضی بانک، زهرا اشراقی، مهرعلیزاده و میرلوحی هم از فعالان سیاسی حاضر در آزادی بودند (اینجا).

جهانگیری پیش از سخنرانی روحانی، میکروفون را در دست گرفت و خطاب به کسانی که در مناظره‌ها از آزادی حرف می‌زنند، گفت: انگار نه انگار اینها بودند که مطبوعات را فله‌ای بستند (اینجا). روحانی نیز در این سخنرانی اگرچه همچون سخنرانی هفته پیش خود آنقدر تند نشد که از اعدام بگوید؛ اما اظهار کرد: ملت ما در این هفته می‌خواهد اعلام کند که آیا به سال 91 برمی‌گردیم یا به سال 1400 می‌رویم. او در بخشی از این همایش در پاسخ به شعار روحاني دوستت داريم؛ گفت: روحاني تمام آبرو و زندگي اش را فداي شما خواهد كرد. شما به خوبی می دانید در آن روزهایی که ما با قدرت های جهانی در حال مبارزه دیپلماتیک بودیم، برخی منافع ملی ایران را قربانی مسائل جناحی کردند. متاسفانه از پشت خنجر زدند اما در عین حال ما صبوری کردیم و با حمایت شما راه را ادامه دادیم. ما به همه احترام می‎گذاریم، به افرادی که افکارشان مخالف افکار ما است احترام می‎گذاریم، این دولت به مخالفین خود احترام می‌گذارد (اینجا).

روحانی امشب گفت و گویی نیز با شبکه خبر داشت. او در این برنامه، حرف های اقتصادی زد و وعده ای هم داشت. او قول داد فقر مطلق را ریشه کن کند (اینجا).

هاشمی‌طبا، به روحانی را می‌دهد

چهره جنجالی امروز اما مصطفی هاشمی طبا بود. او به سایت خبرفوری گفته که می داند رای نمی آورد و خودش هم می خواهد به روحانی رای بدهد (اینجا) برخی سایت ها از این سخن برداشت کردند که او قصد انصراف دارد، اما خودش این احتمال را رد کرد (اینجا).

دعوت کاندیداها برای مناظره دوبه‌دو

نماینده حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در نامه‌ای به رئیس رسانه ملی، درخواست برگزاری مناظره بین رئیسی و روحانی را مطرح کرد. در همین راستا محمد دهقان رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در صفحه توئیتر خود نوشت: آقای روحانی در مناظره دیروز حرف‌هایی زد که بایستی به افکارعمومی پاسخ دهد: مناظره دو طرفه! ما آماده‌ایم هر جا و هر زمان (اینجا).

دقایقی پس از انتشار درخواست ستاد حجت‌الاسلام رییسی برای انجام مناظره با حجت‌الاسلام روحانی در صداوسیما، حمید ابوطالبی معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری در توئیتر خود نوشت: «دوستان عزیز: عالی‌است، ولی این نامه عدم انجام مناظره است؛ زیرا صداوسیما آن را ناقض اصل بی‌طرفی می‌داند. پیشنهاد دکتر روحانی مناظره در حضور رسانه‌ها بود.» (اینجا).

احتمال انصراف جهانگیری

اسحاق جهانگیری ظهر امروز برای ضبط برنامه رادیویی به سازمان صدا و سیما رفت، او پس از ضبط برنامه، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان انتخابات ریاست جمهوری باقی خواهید ماند یا خیر گفت: اگر به توافق و ائتلافی برسیم بر اساس ائتلاف عمل خواهیم کرد و گر نه همین مسیر را جلو می‌رویم (اینجا).

وعده میرسلیم برای حل مشکل ریزگردها

سید مصطفی میرسلیم امروز به دانشگاه چمران اهواز رفت. او با بیان اینکه در مناظره دیروزخواستم تا بیانگر نظر شما جوانان باشم، گفت: در مناظره خواستم به نامزدها اعلام کنم که باید در جمع آنها حضور داشته باشند. او همچنین به آنها وعده داد در عرض سه تا چهار سال مشکل ریزگردها را حل کند. (اینجا)




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: