جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 ارديبهشت 1396     
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تاکید کرد:
بدهی بالغ بر 632میلیاردتومانی دولت به شهرداری تهران در حوزه بافت فرسوده

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز؛مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: خوشبختانه مدیریت شهری پایتخت طی سالیان گذشته با داشتن برنامه ای جامع و ارایه سياست‌هاي تشويقي تاثیرگذار توانسته پيشرفت قابل‌توجهي در نوسازي بافت های فرسوده تهران داشته باشد.

 

عبادالله فتح اللهی با بیان اینکه بيش از 3هزار و 200هكتار از مساحت شهر تهران را بافت فرسوده تشكيل مي‌دهد، افزود: با تلاش مدیران شهری پایتخت و آگاه سازی شهروندان تهرانی نسبت به خطرات زندگی در این بافت ها تعداد پروانه های صادره باتوجه به رکود در بخش مسکن قابل قبول بوده است.

فتح اللهی با اشاره به اینکه در مجموع تعداد پروانه های صادر شده در مناطق 22 گانه پایتخت از سال 1388 تاکنون بیش از 30 هزار پروانه بوده است، تصریح کرد: تعداد پروانه های صادر شده در سال 1394 در حدود 1520 پروانه بوده که این رقم در سال 1395 به 1607 پروانه رسیده است.

وی با تاکید براینکه متاسفانه درحال حاضر بیشتر کلان شهرها و شهرهای سراسر کشور براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده خود با مشكلات زيادي روبه‌رو هستند، خاطرنشان کرد: این درحالی است که مدیریت شهری تهران طي سال‌هاي گذشته توانسته است نزدیک به 36 درصداز بافت‌هاي فرسوده پایتخت را نوسازي كند.

فتح اللهی با هشدار نسبت به بي‌توجهي دولت درخصوص نوسازي بافت‌هاي فرسوده ادامه داد: طبق آمار منتشر شده، طی سال های گذشته تنها 8درصد از بافت‌هاي ناكارآمد در كشور نوسازي شده است که جای تامل دارد!

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه مجموع تخفیف های داده شده به شهروندان تهرانی در صدور پروانه از سال 1388 تاکنون در حدود 630 ميليارد تومان بوده است،گفت: متوسط تخفیف به ازای هر پروانه حدود 22 میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به رایگان شدن هزینه های حفاری و انشعابات آب، برق و گاز برای واحدهای مسکونی احداثی در بافت های فرسوده، افزود: باز شدن معابر در بافت های فرسوده پایتخت در اولويت برنامه های سازمان نوسازی قرارداشته است که خوشبختانه پیشرفت های بسیار قابل توجهی نیز در این خصوص داشته ایم.

فتح اللهی ادامه داد: در همین راستا مناطق 12 ، 10 و 11 بیشترین میزان معبر آزاد شده را به خود اختصاص داده اند. همچنین بیشترین تخفیف صدور پروانه نیز طی سال های اخیر به ترتیب به مناطق 10 ، 11، 12 و 8 اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: بنا بر تاکیدات شهردار تهران توجه به جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی محلات مناطق 22گانه نیز در نوسازی بافت فرسوده مورد توجه بوده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان با اشاره به بدهی بیش از 632 میلیارد تومانی دولت به شهرداری در زمینه بافت فرسوده گفت: دولت یازدهم تاکنون رقمی از این بدهی را پرداخت نکرده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: