جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 ارديبهشت 1396     
نقدی بر جریان قاچاق قطعات به کشور :
ممنوعیت هایی که انگیزه قاچاق قطعات را افزایش می دهد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید : هر گونه حمایت از صنعت خودرو باید به صورت کارشناسی و سنجیده صورت گیرد چنانچه  سال به سال شاهد ارتقاء خودروسازان و نزدیکی آنها با شرکتهای همتراز دنیا باشیم.

 

رضا علیزاده اظهار داشت : امروز همزمان با اهرم های حمایتی از صنعت خودرو ، باید اهرم های نظارتی نیز بر جریان خودروسازی کشور وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد : در حال کلی ورود کالاهای خارجی و عمدتا به صورت قاچاق نیز، بی شک ضربه سختی را به تولیدکنندگان داخلی زده است.

وی گفت : در صورتی کنترل دقیقی صورت نگیرد و از ورود کالاهای قاچاق جلوگیری نشود تولیدکنندگان داخلی به هر میزان تلاش کنند قادر به خروج از بحران نخواهند بود.

وی تاکید کرد : متاسفانه امروز کالاهای قاچاق و بی کیفیت در مبادی ورودی کشور و گمرکات و در مراکز خرید به شکل گسترده ای خرید و فروش می شود و مطمئنا تولیدکنندگان داخلی از این جهت بسیار متضرر شده اند.

وی با اشاره به بررسی دلایل ورود قطعات قاچاق به کشور ، تصریح کرد : برای جلوگیری از قاچاق نیز باید به صورت کارشناسی این مساله مورد بررسی قرار گیرد تا موجب قطع ورود قطعات قاچاق به کشور شود.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اینکه جریان نظارت و بررسی واردات رسمی قطعات به کشور ، خاطر نشان کرد : عمده مشکلاتی که قطعات وارداتی به تولید وارد می کنند ورود آنها به صورت قاچاق و با کیفیت و قیمت نازل است که طبعا در این جریان علاوه بر تولیدکننده داخلی ، مصرف کننده نیز متضرر خواهد شد.

علیزاده افزود : باید زیرساختها به نحوی پایه گذاری و اصلاح شود که ضمن کنترل ، عملا ورود کالای قاچاق با باز خورد منفی بازار و مشتریان مواجه شود.

وی با اشاره به تاثیر ممنوعیت ورود برخی از کالاها بر جریان قاچاق گفت : ممنوعیت ورود هر کالایی به کشور ،انگیزه قاچاق را مجددا افزایش می دهد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: