جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 ارديبهشت 1396     
اشتغالزایی ویژه کارگران فصلی و ساختمانی

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از اشتغال به کار 60 نفر کارگر فصلی و ساختمانی در غرفه های سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد .

 

رضا قدیمی مدیرعامل این سازمان در خصوص بکارگیری کارگران فصلی و ساختمانی در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت : درراستای منویات مقام معظم رهبری و تأکید بر موضوع اشتغال ، همزمان با افتتاح نمایشگاه کتاب تمهیدات ویژه ای برای ساماندهی و اشتغال 60 نفر از کارگران فصلی و ساختمانی دارای پرونده در سامانه ها و دفاتر مناطق 22 گانه اندیشیده شده است .

قدیمی ، با اشاره به رایزنی ها صورت گرفته با سازمان مدیریت پسماند به ایجاد اشتغال دایمی برای این 60 نفر پس از پایان دوره ی آزمایشی نمایشگاه بین المللی کتاب ، افزود: این کارگران در حال حاضر در حوزه های خدمات ، نظافت ، بهداشت محیط مشغول به کار هستند .

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، متحد الشکل شدن پوشش کارگران فصلی و ساختمانی را از دیگر اقدامات سازمان عنوان کرد وگفت : البسه مخصوصی ویژه ی این افراد با رنگ آبی فیروزه ای تهیه  ودر اختیار آنها قرار گرفته است .

ایشان همچنین افزود : با عنایت به مذاکرات و هماهنگی های صورت پذیرفته با سازمان مدیریت پسماند  زمینه ی اشتغال برای ده هزار نفر از متقاضیانی که در سامانه های کارگران فصلی و ساختمانی ثبت نام نموده اند را می توان با عنوان یکی از راهکارهای کاهش بیکاری در بین کارگران نام برد.

این مقام مسئول افزود : در پی تشکیل جلسات از سوی سازمان بوستان ها و فضای سبز طبق بخشنامه ی ارسالی به مناطق 22 گانه و سازمان بهشت زهرا مقرر شد از این پیمانکاران این حوزه موظف می باشند کلیه ی نیروی انسانی خود را از اداره ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی این سازمان تامین نمایند .

قدیمی ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی از سطح معابر ، میادین و گذرگاههای اصلی شهر با هدف پاکسازی سیمای شهر و ارائه ی خدمات اجتماعی ، حمایتی و فرهنگی به افراد جامعه هدف، ارتقاء شأن اجتماعی و جایگاه شغلی کارگران ساختمانی وفصلی ، کاهش آسیب های اجتماعی و تأسیس سامانه های ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی در سطح مناطق را از جمله مهمترین عوامل اصلی ایجاد سامانه های کارگران ساختمانی و فصلی عنوان کرد.

وی با اشاره به حمایت های مستمر سازمان خدمات اجتماعی از کارگران فصلی و ساختمانی ، بیان کرد : شناسایی ، ارزیابی و تأیید صلاحیت کارگران فصلی و ساختمانی ، ثبت نام و تشکیل پرونده ، معرفی به سازمان فنی و حرفه ای استان تهران جهت اخذ گواهینامه ، ارجاع به شعب تأمین اجتماعی جهت استفاده از مزایای قانونی تعریف شده در قانون بیمه  ، از جمله اقداماتی است که می توان به آنها اشاره کرد .

وی بیان کرد : امید است در آینده ای نزدیک و با تدابیر ارزشمند مسئولین سازمان ، شاهد حمایت های روز افزون مدیریت شهری در حوزه ی اشتغالزایی و خدمات رسانی به این قشر زحمتکش باشیم .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: