جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 19 ارديبهشت 1396     
آمار مرکز کنترل ترافیک شهر تهران می گوید
تردد روزانه 110 هزار خودرو، فقط از روی پل صدر

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز؛روزانه به طور متوسط بالغ بر 110 هزار دستگاه خودرو از روی پل بزرگراه طبقاتی صدر عبور می کنند؛ امری که میزان کارآیی این سازه عمرانی را به گواه اعداد و ارقام نیز مشخص می کند.

 

 اطلاعات ترافیکی بزرگراه طبقاتی صدر که در فروردین ماه سال 1396 گردآوری شده است، نشان می دهد حجم تردد روزانه وسائل نقلیه روی بزرگراه طبقاتی صدر در مسیر حرکت شرق به غرب به طور متوسط 60هزار وسیله نقلیه بوده که این آمار در مسیر حرکت غرب به شرق به 53هزار وسیله نقلیه می رسد؛ به عبارت دیگر روزانه بالغ بر 110 هزار خودرو و ماهانه حدود 3میلیون و 400هزار خودرو از این پل برای رسیدن به مقاصد مورد نظر استفاده می کنند.

میزان تردد ماهانه در بزرگراه طبقاتی صدر چنانچه با تعداد خودروهای عبوری در تراز صفر این بزرگراه جمع بسته شود، حاکی از تردد ماهانه 6 میلیون خودرو در این شریان حیاتی شبکه معابر بزرگراهی است. حال این پرسش مطرح می شود که اگر پروژه عظیم بزرگراه طبقاتی صدر در دوره شدیدترین تحریم های بین المللی و ظرف مدت 26 ماه آماده بهره برداری نشده بود، امروز وضعیت تردد در بزرگراه صدر به چه صورت بود؟

این در حالی است که امروز شاهد امکان تخلیه سریعتر ترافیک تراز همسطح و همچنین پل بزرگراه صدر از طریق تونل شمالی نیایش هستیم. همچنین امکان ورود خودروها از پل صدر به تراز همسطح این بزرگراه وجود داشته و علاوه بر آن بخش قابل توجهی از آمار تردد روزانه هر دو تراز صفر و مثبت یک بزرگراه صدر نیز مربوط به ورود خودروها از تونل جنوبی نیایش است. تقاطع بزرگراه مدرس با بزرگراه صدر از دیگر مبادی ورود جریان ترافیک به این معبر بزرگراهی محسوب می شود.

گفتنی است از شهریورماه سال 1390 فعالیت های متعددی صورت گرفت تا پروژه احداث بزرگراه طبقاتی صدر به ثمر بنشیند. از ساخت 6 کیلومتر تونل مشترک تاسیسات شهری ظرف مدت زمان 6 ماه گرفته تا برچیدن 77 دکل برق فشار قوی از بزرگراه صدر، حفاری و بتن ریزی شمع ها و شفت ها، احداث سرشمع ها و ستون ها، ساخت کارخانه شماره 2 سگمنت سازی(قطعات پیش ساخته بتنی)، شکل گیری سرستون ها و عرشه پل اصلی و پل های رمپی این پروژه، همه و همه با تکیه کامل بر توانمندی های داخلی محقق شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: