جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 ارديبهشت 1396     
اقدامات گسترده سازمان مدیریت پسماند در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛سازمان مدیریت پسماند در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  با برپایی غرفه فرهنگی و اطلاع رسانی پذیرای مردم و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی بوده و با بکارگیری تجهیزات لازم  موجبات نظافت، پاکیزه سازی و رفت و روب محوطه بیرونی و درونی این نمایشگاه را برای حاضرین فراهم نموده است.

کارشناسان سازمان مدیریت  با حضور در نمایشگاه  کتاب ضمن ارائه بروشورهای اطلاع رسانی، کتاب و جزوات آموزشی به بازدید کنندگان  وآشنا نمودن شهروندان حاضر با دستاوردهای سازمان؛ از طریق معرفی پروژه های زیست محیطی و فعالیتهای سازمان،  ایشان را به کاهش تولید پسماند، تفکیک در مبدا، کم حجم سازی و آبگیری پسماند تشویق کردند.

فیروزی، مشاور فرهنگی و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ، با اشاره به حضور مستمر کارشناسان سازمان تا ۲۳ اردیبهشت  در نمایشگاه کتاب واقع در شهر آفتاب خاطر نشان کرد: همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ کارشناسان سازمان با حضور در غرفه اطلاع رسانی  واقع در شهر آفتاب کتابچه و جزوات آموزشی به شهروندان اهدا نموده و آنها را به شرکت در مسابقه پیامکی دعوت می نمایند.

همچنین با هدف تاثیرگذاری بیشتر بر شهروندان به ویژه مخاطبین کودک و نوجوان  ، دانش آموزان با پوشیدن لباس مخصوص پاکبانان و با انجام حرکات نمایشی بر روی جایگاه، اقدام به خواندن سرود با محتوای زیست محیطی و مدیریت پسماند نموده و در محیطی شاد و مفرح کودکان و نوجوانان را به رعایت اصول اساسی مدیریت پسماند تشویق می کنند.

وی افزود: بازدید کنندگان میتوانند ضمن بهره مندی از مشاوره آموزشی در زمینه مدیریت بهینه پسماند و بازدید از نمایشگاه کتاب و محصولات تولید شده در حوزه پسماند؛  جهت ثبت نام در دوره های آموزش تخصصی  مدیریت پسماند به  غرفه سازمان مراجعه نمایند.

در ادامه  جابر انصاری، معاون خدمات شهری و امور خودرویی سازمان  با تاکید بر اهمیت پاکسازی و نظافت  محیط زیست و تاثیر آن بر آرامش و سلامت شهروندان افزود:  به منظوررفاه شهروندان و ایجاد محیطی پاکیزه  این سازمان ضمن توزیع 3 تن کیسه پسماند در بین غرف  نمایشگاه و شهروندان، حدود 4000 عدد مخزن کارتن پلاست 60 لیتری و بیش از 900 مخزن پلاستیکی 120 تا240  و حدود 250 مخزن فلزی 1100 لیتری به فواصل منظم در نمایشگاه کتاب جانمایی نموده و  آموزشگران حاضر ضمن تشویق شهروندان به تخلیه پسماند های تولیدی در این مخازن،اهمیت رعایت مدیریت پسماند را به شهروندان آموزش می دهند.

معاون خدمات شهری و امور خودرویی سازمان  با تأکید بر اینکه مردم می‌توانند با مراجعه به غرفه سازمان مدیریت پسماند ، علاوه بر فراگیری شیوه‌های مدیریت پسماند خانگی و حفاظت از محیط زیست؛ کیسه‌های آبی رنگ ویژه پسماند خشک و کتاب و جزوات آموزشی را دریافت کنند، تصریح کرد: بکارگیری 130 کارگر در دو شیفت کاری و استقرار و بکار گیری حدود60 دستگاه تانکر آب جهت انتقال آب مورد نیاز نمایشگاه، خودروهای مکانیزه حمل پسماند، جاروب مکانیزه، دستگاه های مکانیزه شستشوی سنگ فرش و موکت،  بیش از 12 دستگاه کامیون  و مخازن غلتان جهت حمل خاک و نخاله و کاربرد 3 دستگاه لودر و گریدر و 4 دستگاه باب کت جهت مسطح کردن اراضی واقع در نمایشگاه و... بخشی دیگر از اقدامات سازمان  در نمایشگاه کتاب سال جاری می باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: