جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 13 ارديبهشت 1396     
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:
مدیریت و خوشفکری قالیباف باعث شد تا سایه تحریم بر مسیر پيشرفت تهران سایه نیافکند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در ارزیابی عملكرد شهرداری تهران در بیش از یک دهه گذشته با تاکید بر اینکه شهردار پایتخت ثابت كرده مي تواند گره هاي مشکلات جامعه را با مدیریت توانمند بگشايد، گفت: امروز چهره پایتخت به قدری متحول شده است که در رده پایتخت کشورهای توسعه یافته قرار دارد و این توسعه و پیشرفت مدیون تلاش های شبانه روزی شهردار تهران است.

 

محمدعلی پورمختار  با یادآوری اینکه توسعه شهری به وسعت تهران که بالاترین درصد مهاجرت کشور را دارد و روزانه میزان خدمتی که باید دریافت کند با رشد مواجه است، تصریح کرد: یکی از دلایلی که در سایر شهرها هم اندازه تهران شاهد ترقی و توسعه یافتگی نیستیم، در نوع مدیریت هاست. از این رو است که امروز شهرداری تهران به عنوان صادرکننده الگوی توسعه یافتگی شهری در میان سایر شهرها شناخته شده است.

نماینده مردم شهرستان های کبودرآهنگ و بهار در مجلس دهم با بیان اینکه اگر نگاهی به گذشته مدیریت کلانشهر تهران بیاندازیم، می بینیم که شهردار تهران توانسته تمامی دستاوردهایش را در زمانی از آن شهر تهران و شهروندانش کند که با مشکلات اقتصادی فراوان و محدودیت ها و محرومیت های داخلی و خارجی مواجه بوده است، خاطر نشان کرد: این توسعه یافتگی از آنجایی تحقق یافته که دکتر قالیباف مدیری به شدت خوشفکر است، به طوری که تهران در تمام سال هایی که سایه تحریم ها بر سر کشور بود در مسیر پيشرفت حرکت کرده است.

وی ساخت بزرگراه صدر و امام علی (ع) و آزادگان را از مهم ترین اقدامات شهردار تهران برای تهسیل تردد شهروندان در نقاط مختلف شهر پایتخت دانست و گفت: وقتی به پراکندگی پروژه های عمرانی تهران نگاه می کنیم می بینیم که نگاه مدیریت شهری تهران تنها به یک نقطه و آن هم به مناطق مرفه متمرکز نبوده است. از یک سو ساخت پل ها و زیرگذرهای غیرهمسطح در مناطق جنوبی و از سوی دیگر ساخت بزرگراه ها در مبادی ورودی تهران سبب شده همه شهروندان تهرانی احساس رفاه و توجه مدیریت شهری را به خوبی لمس کنند.

پورمختار افزود: در کنار ساخت پروژه های عمرانی شاهد توسعه فضای سبزی در تهران هستیم که فرصت گردشگری فراوانی به پایتخت نشینان داده است. از جمله بوستان ولایت، بوستان یاس یا پارک هایی همچون نهج البلاغه و جوانمردان؛ بوستان هایی که سبب ارتقا شاخص فردی بهره مندی شهروندان از فضای سبز شده است.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمامی این دستاوردها نشان داده است که شهردار تهران یک نمونه بارز و شناخته شده از مدیران جهادی است. عملکرد وی ثابت کرده که به شکلی متمایز می تواند در یک مدت زمانی معقول به خوبی از پس مشکلاتی که با محدودیت های اقتصادی مواجه است برآید به طوریکه امروز پایتخت به طور کامل متحول شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: