جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 مهر 1393     
تدابیر ویژه منطقه 10 برای نهادینه سازی فرهنگ بازیافت

به گزارش گروه مناطق22گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 10 از اتخاذ تدابیر ویژه برای جلب مشارکت شهروندان و نهادینه سازی فرهنگ بازیافت در منطقه خبر داد.

فرامرز عظیمی شهردار منطقه 10 ضمن اعلام این خبر تفکیک از مبدا را کار ملی و وظیفه عمومی دانست که مستلزم  جلب مشارکت و آگاه سازی شهروندان است و گفت: در صورت فرهنگ سازی مناسب از نحوه بازیافت و تفکیک از مبدا، می توان از زباله به عنوان سرمایه ملی ارزشمند یاد کرد.

وی افزود: یکی از معضلات مهم شهرنشینی روند رو به رشد تولید زباله و به تبع آن مشکلات زیست محیطی است که برای رفع این معضل و جداسازی این مواد در مبدا تاکنون اقدامات مناسبی از سوی اداره بازیافت منطقه انجام شده که این امر کمک به سزایی در بازیافت مواد و جلوگیری از آلودگی محیط زیست و از بین رفتن سرمایه های ملی کرده است.

وی با بیان این که تعداد 27 غرفه در منطقه فعال است  و 5 غرفه دیگر نیز در حال جانمایی است گفت: برخی غرفه ها در ایام تعطیل نیز به شهروندان خدمات ارائه می دهند و با همکاری شهروندان به طور میانگین ماهانه 150 تن پسماند خانگی جمع آوری می شود.

وی اجرای طرح حامیان بازیافت و راه اندازی کلاس های دسته جمعی، راه اندازی تورهای یکروزه به مجتمع آرادکوه را برای آگاه سازی شهروندان از فرایند تهیه کود کمپوست و تفکیک پسماند، جمع آوری پسماندهای خشک راسته های تجاری از طریق خودروهای ملودی را از اقداماتی برشمرد که در منطقه در دست اجراست و افزود: تاکنون 70درصد از شهروندان آموزش طرح تفکیک را دیده اند و با فعالیت های انجام شده و ایجاد انگیزه بین شهروندان روزانه 30 تن پسماند خشک و 15 تن کاغذ جمع آوری می شود و در این زمینه رتبه اول شهر تهران را داریم.

به گفته وی با اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء و آموزش های چهره به چهره در محلات، مدارس، مراکز آموزشی، اداری، تجاری و .. از ابتدای سال جاری میزان پسماند جمع آوری شده در منطقه به طور چشمگیری افزایش داشته است.

وی همچنین با بیان تداوم اجرای، طرح حامیان بازیافت در مدارس، یادآور شد: با توجه به استقبال خوب دانش آموزان از اجرای طرح حامیان بازیافت و ترغیب دانش آموزان برای حفظ ادامه آن حتی در فصل تابستان، همچنان در سال جدید تحصیلی هم نسبت به اجرای طرح، برنامه مستمری داریم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: