جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 ارديبهشت 1396     
مجهز شدن غرفه های بازیافت منطقه 8 به دستگاهای کارتخوان

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛شهردار منطقه 8 از مجهز شدن غرفه های بازیاقت به سیستم الکترونیکی کارتخوان خبر داد.

 مهندس بهمن نوری با اعلام این مطلب گفت : به منظور افزایش انگیزه شهروندان در خصوص اجرای طرح تفکیکی زباله از مبدا ، با تجهیز و نصب سیستم های الکترونیکی در غرفه بازیافت بوستان فدک ، رسما این طرح به صورت پایلوت در منطقه 8 تهران اجرایی شد .

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران در جهت اشاعه فرهنگ جداسازی زباله در مبداء گام های مثبتی برداشته است، افزود: این غرفه‌ها در نقاط پرتردد همچون میادین میوه و تره بار و بوستان ها نیز به جمع آوری پسماندهای خشک تفکیک شده توسط شهروندان می پردازد.

شهردار منطقه 8، با تاکید بر اینکه طی این فرایند شهروندان پسماندهای خشک تفکیک شده خود را به نزدیک ترین غرفه بازیافت محلات تحویل می دهند، گفت: بدین منظور در قبال آن پول نقد، اقلام بهداشتی و شوینده، لوازم و تحریر، بن خرید کتاب، اقلام ورزشی، شارژ ایرانسل، اقلام مناسبتی در ایام خاص و... دریافت می کنند.

نوری با بیان اینکه قیمت خرید پسماندهای خشک شهروندان در غرفه های بازیافت به صورت روزانه است، یادآور شد: این موضوع با توجه به قیمت روز بازارهای رسمی تعیین شده که توسط کارشناسان سازمان مورد بررسی و بازرسی مرتب قرار می گیرد

وی افزود: شهروندان می‌توانند با ارایه پسماند خشک به غرفه های پسماند این منطقه کارت شهروندی خود را شارژ کنند.

نوری گفت: بر این اساس 60 درصد شهروندان ساکن در منطقه 8 پسماند خود را تحویل غرفه‌های بازیافت منطقه می‌دهند و روزانه بین 350 تا 450 کیلو گرم پسماند در این منطقه جمع آوری می شود که بین 60 تا 80 نفر نیز به طور روزانه به غرفه های پسماند منطقه 8 مراجعه می‌کنند.

 

شهردار منطقه 8 اظهار داشت: طی بررسی‌های به عمل آمده، پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح، مراجعه به غرفه ها افزایش یابد.

وی افزود : با تدابیر پیش بینی شده تمامی غرفه های بازیافت در سطح منطقه به دستگاه کارتخوان مجهز شده و دریافت پسماند خشک از شهروندان و محاسبه وجه ریالی آن ، در محل مبلغ رابه کارت بانکی شهروندان واریز می کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: