جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 ارديبهشت 1396     
برپايي جشنواره سلامت در بوستان قصر و ده ها برنامه سلامت محور

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛شهردار منطقه 7 برنامه های هفته ملی سلامت منطقه در جشنواره سلامت در بوستان قصر را تشریح کرد.

 دکتر سعید طلوعی  با اعلام مطلب فوق افزود: هفته سلامت فرصتي مغتنم در راستای فرهنگ سازی، ارتقاء سلامت شهروندان، تاکید بر اصلاح روشهای زندگی بویژه در سطح محلات محروم و توسعه همکاری بین بخشی است كه هر ساله مقارن با آن و با وجود بهره مندي از ظرفيت هاي ويژه حوزه سلامت از قبيل كانون هاي سلامت، خانه هاي سلامت و فضاهاي آموزشي و فرهنگي در منطقه هفت برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های هفته سلامت در منطقه با هدف افزايش آگاه‌سازي عموم شهروندان و گسترش آموزش‌هاي شهروندي در خصوص سلامت همگاني و با شعار"زندگي سالم و بانشاط" در اين منطقه در حال برگزاري است، یادآور شد: در جشنواره سلامت 35 غرفه در چهار بخش کانون های زیرمجموعه اداره سلامت، انجمن های فعال در منطقه، بخش های آموزشی( مشاوره و رژیم درمانی)، شرکت های همکار و بیمارستان های سطح منطقه فعالیت می کنند.

شهردار منطقه 7 با اشاره به اقدامات مديريت شهري در حوزه سلامت همگاني گفت:شهرداري تهران سازماني خدماتي بوده است  که در دوره اخير مديريت شهري به نهادي اجتماعي تبديل‌شده که علاوه بر کالبد شهر به جسم و روح شهر در جهت سلامت شهروندان و بهسازي اوقات فراغت آنان پرداخته است.

وی تصریح کرد: در يک دهه اخير اقدامات بسيار خوبي درزمينه توسعه زيرساخت‌ها و افزايش سرانه‌هاي خدماتي به‌ويژه در خصوص سلامت شهروندان انجام‌شده که احداث بوستان‌ها و توسعه فضاي سبز،تجهيز بوستان‌ها به امکانات ورزشي و احداث مجموعه‌هاي ورزشي متعدد با کاربردهاي مختلف از نمونه اين اقدامات است.

دکتر طلوعی در تشريح برنامه‌هاي جشنواره سلامت اين منطقه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و نقش نشاط و شادی در پیشگیری از افسردگی افراد جامعه، شعار (( زندگی سالم و با نشاط)) در قالب برنامه های مختلفی مطابق با عناوين روزهاي سلامت، در هفته سلامت در سطح نواحي و محلات منطقه اجرا مي شود.

وي با اشاره به عناوين برنامه هاي سلامت محور، خاطرنشان کرد: برپایی جشنواره سلامت ( از یکم لغایت هفتم اردیبهشت) در بوستان قصر با حضور کادر فعال کانون پزشکان منطقه 7، برپايي همايش انجمن های سلامت محور، ، برگزاري بيش از 1000 كارگاه آموزشي،  ويزيت تخصصي شهروندان كم برخوردار در محلات محروم سطح منطقه، ویزیت پزشکی و دلجویی از خانواده معزز شهدا ، سرای سالمندان و خانواده چند معلولی ، برگزاري بيش از 6جشنواره غذاي سالم، ايجاد 7 ايستگاه سلامت در سطح محلات و ميادين میوه و تره بار و بوستانها و به صدا در آوردن زنگ سلامت در مدارس از جمله برنامه های اجرا شده در اين هفته است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: