جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 فروردين 1396     
پیشرفت قابل ملاحظه عملیات افزایش ارتفاع عرشه پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با خیابان ملاصدرا

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز؛مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، از پیشرفت قابل ملاحظه عملیات افزایش ارتفاع پل شمالی تقاطع بزرگراه شهید چمران با خیابان ملاصدرا خبر داد.

 

مهندس مهدی پورشاسب با بیان آنکه عرشه بتنی پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با خیابان ملاصدرا با استفاده از تیغه های مخصوص برش بتن به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است، افزود: تاکنون ارتفاع عرشه شمالی از طریق جک‌های سنگین هیدرولیکی به میزان 20 سانتیمتر افزایش یافته و پیش بینی می شود طی 20 روز آینده ارتفاع مجاز این پل سواره رو به میزان 30 سانتیمتر دیگر افزایش یابد تا با رسیدن ارتفاع پل به20/5 متر، احتمال برخورد خودروهای سنگین به تیرهای بتنی عرشه برای همیشه برطرف شود.

وی نصب نشیمنگاه‌های بتنی روی سرستون‌ها و تعویض نئوپرن‌های موجود با نئوپرن‌هایی با امکان باربری و جابجایی بیشتر را از دیگر اقدامات پیش بینی شده به منظور مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با خیابان ملاصدرا دانست و افزود: اصلاح پروفیل طولی و شیبراهه های شمالی و جنوبی دسترسی به پل از دیگر اقداماتی است که باید متعاقب اصلاح ارتفاع سازه در دستور کار قرار گیرد.

مهندس پورشاسب با اشاره به آنکه اصلاح ارتفاع پل جنوبی این تقاطع با توجه به شیب طولی بزرگراه شهید چمران صرفا با تعویض نئوپرن ها محقق می شود، یادآور شد اصلاح پیش دال ها و درزهای انبساط و تعویض هندریل ها و روکش آسفالت در مورد هر 2 پل شمالی و جنوبی اعمال خواهد شد.

گفتنی است پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با خیابان ملاصدرا که از پل‌های پرتردد شبکه معابر بزرگراهی پایتخت محسوب می‌شود، در مرز مناطق 2 و 3 شهرداری تهران قرار دارد. پیشرفت عملیات مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای این پل سواره رو به مرز 60 درصد رسیده است و پیش بینی می شود مجموعه اقدامات ترمیمی تا پایان خردادماه امسال به سرانجام برسد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: