جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 فروردين 1396     
احداث آبنما به شیوه ی حوضچه های باغ ایرانی

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛همزمان با فصل بهار ، آبنمای سنتی با الهام از حوضچه های باغ ایرانی از سوی شهرداری منطقه 3 در بوستان بهشت مادارن به بهره برداری رسید.

 

اکبر مرجانی رییس اداره ی زیباسازی با اعلام این خبر گفت : این اثر از سه آبنما تشکیل شده که با استفاده از آبراهه به یکدیگر متصل می شوند و در آن از کاشی های آبی رنگ ،نقش و نگار و سنگ گرانیت به شکل حوضچه های سنتی استفاده شده است .

مرجانی در ادامه یاد آور شد : حوضچه ی اصلی این آبنما به صورت سه طبقه با استفاده از گرانیت های مشکی و سفید رنگ و کاشی سنتی و نقش های شطرنجی در کف حوضچه اجرا شده و در محوطه ی اطراف آن نیز از سنگ و فلاورباکس های چهارگوش و دایره ای شکل با درختچه استفاده شده است .

رئیس اداره ی زیباسازی منطقه 3 در ادامه افزود: آبگیری و روشن و خاموش شدن و تهویه اصلی موتور خانه ی این آبنمای سنتی به روش هوشمند طراحی شده است .

وی در خاتمه با اشاره به اینکه این آبنما به منظور تلطیف روحیه شهروندان و زیبایی بصری فضای بوستان احداث شده است یادآور شد: مرمت آبنمای بزرگراه چمران و بزرگراه شهید مدرس از دیگر اقدامات اخیر این اداره بوده است ..

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: