جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 فروردين 1396     
هنوز مديريت هواي تهران دست باد است

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛امروز شانزدهمين روز هواي سالم امسال در پايتخت است اما بهتر شدن كيفيت هواي تهران بزرگترين گواه بر آن است كه مديريت هواي پايتخت هنوز دست باد است و مسئولان هنوز اراده‌اي براي مقابله با آلودگي هواي وسايل نقليه ندارند. اين وسايل 80درصد علت آلودگي هواي تهران هستند.

 

«ليلا نظري» سخنگوي شركت كنترل كيفيت هواي تهران در اين باره گفت: بررسي روند كيفيت هواي تهران طي دوره 22 تا 28فروردين نشان مي‌دهد تنها وزش باد و گاه بارش باران طي طاعات متوالي مي‌تواند هواي تهران را از آلاينده‌هاي جوي نجات دهد. بدين ترتيب امروز هواي تهران با شاخص 51 در شرايط سالم قرار دارد.

به گفته نظري، طي دوره 22 تا28 فروردين هوا 4 روز ناسالم براي گروه‌هاي حساس بود و از ديروز(يكشنبه27 فروردين) وزش باد متوالي و ناپايداري‌هاي جوي موجب شد هوا بسمت شاخص سالم و شرايط استاندارد پيش رود.

 

همچنين بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی پیش بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، فردا سه شنبه با کاهش میزان ناپایداری جوی وزش باد نسبتا شدید (بزرگی بین 5 تا 8 متربرثانیه) از سمت نواحی غربی طی برخی ساعات بعدازظهر پیش بینی می شود. به تدریج در روز چهارشنبه بر میزان ناپایداری جوی افزوده شده و در برخی ساعات به ویژه در بعدازظهر وزش باد شدید (بزرگی بین 8 تا 11 متر بر ثانیه ) از سمت نواحی غربی و بارش پراکنده انتظار می رود. همچنین دما تا روز سه شنبه به طور نسبی افزایش می یابد و سپس روند کاهشی خواهد داشت. نتایج پیش بینی کیفیت هوا نیز نشانگر برقراری شرایط کیفی مطلوب کیفی هوا تا روز سه شنبه است.

  مقايسه هواي 4 هفته نخست 4 سال اخير

سال/شاخص

پاك

سالم

ناسالم براي گروه‌هاي حساس

1396

8

16

4

1395

8

20

-

1394

10

17

1

1393

7

21

-

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: