جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 فروردين 1396     
انتقاد از تخصیص تنها ۴۰ درصدمنابع توسعه حمل‌ونقل عمومی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز؛رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس از تخصیص تنها ۴۰ درصد منابع توسعه حمل و نقل عمومی انتقاد کرد.

 

مهرداد بائوج لاهوتی در خصوص وضعیت توسعه حمل‌ونقل عمومی با انتقاد از عدم پایبندی دولت به تعهدات خود در حوزه توسعه حمل‌ونقل عمومی، گفت: در قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت تاکید شده که سالیانه 4 هزار میلیارد تومان در بخش حمل‌ونقل درون شهری و 6 هزار میلیارد تومان در بخش حمل‌ونقل برون شهری هزینه شود اما متوسط تخصیص منابع در بخش درون شهری کمتر از هزار میلیارد تومان و حوزه برون شهری حدود 3 هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حداکثر 40 درصد از منابع 10 هزار میلیارد تومانی دو بخش حمل‌ونقل درون شهری و برون شهری تحقق یافته است، تصریح کرد: در حوزه قطار شهری هم 50 درصد تامین منابع به عهده دولت است اما تاکنون به طور میانگین پرداختی دولت تنها 5 درصد بوده و 95 درصد منابع توسعه مترو از جیب مردم پرداخت شده است.

ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی شهری سالیانه 5 درصد

وی با یادآوری احداث مترو تهران از سال 53، افزود: طولانی شدن این پروژه به دلیل عدم پایبندی دولت به تعهداتش است، در حقیقت هر 2 دقیقه یکبار باید قطارها در ایستگاه مترو توقف کنند کما اینکه این ظرفیت هم وجود دارد اما عدم توسعه مترو به میزان کافی سبب شده تا به طور متوسط هر 10 دقیقه یکبار قطارها در ایستگاه‌های مترو توقف داشته باشند.

لاهوتی با تاکید بر ضرورت‌های توسعه حمل و نقل عمومی، گفت: در مجلس به دنبال تحقق مصوبه مجلس نهم پیرامون تخصیص 2 هزار میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای توسعه مترو بوده و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا خلاء‌های موجود برطرف شود.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در لایحه هوای پاک نیز پیش‌بینی شده سالانه 5 درصد حمل و نقل عمومی افزایش یابد، در این زمینه دولت و شهرداری هر کدام سهم 50 درصدی بر عهده دارند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: