جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 مهر 1393     
ایجاد سامانه ملی مراکز معاینه فنی در کشور

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،مدیرعامل مرکز معاینه فنی خودروهای تهران از ایجاد سامانه ملی مراکز معاینه فنی در کشور خبر داد.

آذروش مدیرعامل مرکز معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه برخورد با مراکز معاینه فنی غیرمجاز و یا مراکزی که بدون معاینه اقدام به صدور گواهی می‌کنند یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان در مراکز معاینه فنی است گفت: قطعا تعریف ما از معاینه فنی بر اساس چهارچوب‌ها، خط مشی و سیاست‌گذاری‌های مدرنی است که در ارتباط با بهبود بخشیدن به وضعیت عبور و مرور شهری شکل گرفته که بر این اساس در راستای ارائه خدمات مطلوب کمی و کیفی به مراجعین باید با مراکز غیرقانونی برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه و دیدگاه ما به معاینه فنی، نگاه و دیدگاه ملی و در راستای کاهش تخلفات است افزود: ایجاد 14 مرکز معاینه فنی تمام مکانیزه اتوماتیک و مجهز به دوربین‌های پلاک خوان در سطح شهر امکان هر گونه تخلف و صدور برگه بدون معاینه را به صفر می‌رساند چرا که بلافاصله با ورود هر خودرو به این مراکز، نام، پلاک و مشخصات خودرو در ابتدا و پیش از آغاز فرآیند توسط دوربین‌ها ثبت می‌شود.

مدیرعامل مرکز معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه تداوم اجرای آزمون معاینه فنی پس از ثبت مشخصات خودرو توسط دوربین‌ها خواهد بود گفت: اصلاح ساختاری و تشکیلاتی متولیان معاینه فنی در سطح کشور، ارتباط نرم‌افزاری دیتا بانک مراکز با دیتا بانک پلیس جهت اعمال قانون به صورت نرم‌افزاری و بدون حضور کنترل فیزیکی پلیس از جمله مسائلی است که می‌توان در راستای رفع مشکلات معاینه فنی مؤثر باشد.

آذروش از ایجاد سامانه ملی معاینه فنی در سطح کشور در راستای ممانعت از صدور برگه‌های معاینه فنی غیرمجاز به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در جهت اجرایی نمودن این موضوع یاد کرد و اظهار داشت: قطعا آثار و تبعات مثبت اجرای این طرح و کاهش تخلفات مرتبط با معاینه فنی مؤثر خواهد بود چرا که تاکنون تنها تهران از مراکز تمام مکانیزه و مجهز به دوربین‌های پلاک‌خوان برخوردار بوده و عدم این زیرساختار در سایر شهرها مهم‌ترین مانع در جهت تشخیص این تخلفات در کوتاه‌ترین زمان بوده است.

وی ادامه داد: تصویب یکی از مصوبات دولت در اردیبهشت ماه امسال ضمن فراهم نمودن ایجاد ساختار یکپارچه و بهره‌گیری از زیرساخت‌های الکترونیکی و انطباق با پلیس راهور و انتظامی می‌توانددر جهت کاهش مراکز معاینه فنی غیرمجاز مؤثر باشد.

وی با تأکید بر اینکه مکانیزه شدن تمامی مراکز در راستای ایجاد سامانه ملی مراکز معاینه فنی ایجاد ساز و کار و وحدت رویه در کل کشور را به دنبال خواهد داشت افزود: با توجه به اینکه مصوبات این لایحه و کمیسیون خاص هیأت دولت و نیز کمیسیون‌های تخصصی به تصویب رسیده امیدواریم شاهد کاهش میزان تخلفات باشد چرا که با اتصال دیتا بانک اطلاعاتی مراکز معاینه فنی به دیتا بانک پلیس صرفا برخورداری از برگه معاینه فنی وسیله‌ای جهت توجیه معاینه فنی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: در دنیا نیز همین رویه برقرار است چرا که پلیس در صورت برخورد با تخلفات اینچنینی و مراجعه به دیتا بانک وقوع تخلف را در کوتاه‌ترین زمان برای فرد خاطی محرز می‌نماید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: