جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 26 فروردين 1396     
قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد:
مدیریت پسماندهای عفونی و بیمارستانی پایتخت با روش آهک پاشی

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به روش آهک پاشی زباله های بیمارستانی گفت: در حال حاضر با استفاده از روش های قانونی مشخص شده و آهک پاشی در سلول های دفن بهداشتی و بیمارستانی، پسماندهای عفونی را مدیریت می کنیم.  

منصور باقرصاد با اشاره به برخی بیمارستان هایی که مسایل زیست محیطی درباره پسماندهای عفونی را به خوبی رعایت نمی کردند، گفت: در حال حاضر با تذکرات انجام شده و با نظارت سازمان محیط زیست این تعداد بیمارستان ها، کارهای محول شده در این باره را به درستی انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه گزارشی مبنی بر تخلف بیمارستان ها در این ماه دریافت نکرده ایم، تصریح کرد: این نظارت نیز توسط وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست در بیمارستان ها انجام می شود. سازمان مدیریت پسماند و شهرداری تهران نیز به عنوان مجری و به صورت داوطلبانه در کنار این سازمان ها، پسماندهای پزشکی و بیمارستانی را سازماندهی می کنند. این در حالیست که براساس ماده 11 قانون مدیریت پسماند، سازمان موظف است با همکاری وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (در مورد پسماندهای پزشکی)، صنایع و معادن، نیرو و نفت (در مورد پسماندهای صنعتی و معدنی)‌، جهاد کشاورزی (در مورد پسماندهای کشاورزی)‌ ضوابط و روش های مربوط به مدیریت اجرایی پسماندها را تدوین و در شورای عالی حفاظت محیط زیست  به تصویب برساند، وزارتخانه های مذکور مسئول نظارت بر اجرای ضوابط و روش های مصوب هستند. 

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران درباره روش آهک پاشی زباله های بیمارستانی گفت: با روش های قانونی مشخص شد در حال حاضر از روش آهک پاشی در سلول های دفن بهداشتی و بیمارستانی، پسماندهای عفونی را مدیریت کنیم. وی با بیان اینکه تمامی خودروهای جمع آوری پسماندهای بیمارستانیGPS  دار بوده و رهگیری می شوند، اذعان کرد: مسیرهای رفت و آمد این خودروها مشخص است، لذا از مراکز درمانی و پزشکی اطلاعات گرفته و بعد از تحویل، پسماندها را منتقل می کنند که با این دستورالعمل دیگر مشکلی نداریم.

باقرصاد با تاکید بر اینکه آنچه که برعهده شهرداری تهران در خصوص زباله های بیمارستانی بوده در حال حاضر مدیریت شده است، خاطرنشان کرد: خودروهایی که توسط سازمان پسماند برای این موضوع به کار گرفته شده است و محموله هایی که در این خودروها تحویل داده می شوند، در نهایت در مسیرهای تعیین شده به مقصد نهایی اعزام می شوند. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: