جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 فروردين 1396     
مازیار حسینی در آئین آغاز عملیات حفاری تونل مکانیزه توسعه خط 6 مترو مطرح کرد
ایجاد 180 هزار شغل در هر 20 کیلومتر مترو

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز؛معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که مهم ترین مسئله کشور اشتغال است، گفت: در هر 20 کیلومتر مترو حدود 16 هزار نفر به طور مستقیم و 160 هزار نفر غیر مسقیم شاغل می شوند.

 مازیار حسینی در آغاز عملیات حفاری تونل مکانیزه توسعه جنوبی خط 6 مترو اظهار داشت: آغاز این پروژه حدود هزار میلیارد تومان برای شهرداری تهران هزینه دارد و حدود 2 هزار نفر در آن مشغول به کار شده اند.

حسینی ضمن اعلام  اینکه مهم ترین مسئله کشور اشتغال است، گفت: در هر 20 کیلومتر مترو حدود 16 هزار نفر به طور مستقیم و 160 هزار نفر غیر مسقیم شاغل می شوند.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آلودگی هوا را یکی دیگر از مشکلات اساسی کشور دانست و افزود: هر شخصی که سکان کشور را به دست بگیرد باید برای آلودگی هوا، آب و خاک برنامه های موثر داشته باشد.

 حسینی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درآمدهای شهرداری در سال پیش رو کاهش پیدا کرده است، انجام چنین پروژه ای در سال جدید کار بزرگی است، خدا را شاکریم که شهرداری غیور و بسیجی داریم که در هر شرایطی کارها را پیش می برد.

 وی تاکید کرد:در شهرداری تهران اتحاد قوی ای وجود دارد که باعث می شود کارها در هر شرایطی پیش برود، اما شاهدیم گاهی در یک دولت دو وزارت خانه نمی توانند به خوبی کار کنند.

 به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ساخت 100 کیلومتر مترو در سال های گذشته در مقایسه با کشورهای اروپایی پیشرفت بسیار خوبی بوده است.

 خط 6 مترو بزرگترین خط خاورمیانه است

 در ادامه  این برنامه، مدیر عامل مترو تهران با اشاره به اینکه 2 هزار نفر در این پروژه مشغول هستند،گفت: خط 6 مترو به طول 38 کیلومتر بزرگترین خط مترو خاورمیانه است.

هابیل درویشی در نشست آغاز عملیات حفاری تونل مکانیزه توسعه جنوبی خط 6 مترو اظهار داشت: تدبیر شهردار محترم تهران بود که خطوط مترو به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برسد.

 وی عنوان کرد: در مطالعات اولیه استفاده از دستگاهtbm در دستور کار نبود.ولی به دلیل حفظ بافت های قدیمی و تاریخی شهر ری از این دستگاه استفاده شد.

 مدیر عامل شرکت مترو با اشاره به اینکه با احداث توسعه جنوبی خط 6 مترو تهران طول این خط به 38 کیلومتر با 27 ایستگاه می رسد، افزود: این پروژه به طول 6 کیلومتر و 4 ایستگاه بلندترین خط مترو خاورمیانه می شود.

 درویشی با اشاره به اینکه احداث 100 کیلومتر مترو در سال های اخیر تلاش جهادی شهردار تهران بوده است، گفت:6 هزار میلیارد تومان در خطوط 6،7 و مترو امام هزینه شده است.

 وی احداث 100 کیلومتر مترو و 30 کیلومتر تونل در سال های گذشته را یکی از افتخارات شهرداری تهران دانست.

 مدیر عامل شرکت مترو تهران در پایان خاطر نشان ساخت: هر ماه 200 میلیارد تومان برای مترو شهر تهران هزینه می شود. کارهای بزرگی در شهر تهران انجام شده است که اثرات آن ها در سال های آینده به چشم می آید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: