جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 فروردين 1396     
کاهش 10 درصدی جان باختگان تصادف در نوروز

به گزارش گروه حوادث ترافیکی تهرانی نیوز؛سخنگوی نیروی انتظامی : آمار نهایی ایام نوروز حکایت از آن دارد که از 25 اسفند تا 15 فروردین، جانباختگان تصادف 10 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

 

سردار منتظرالمهدی افزود: این درحالیست که بیش از 2 میلیون خودرو به ناوگان حمل و نقل جاده ای اضافه شده بود و علاوه بر آن یک میلیون و 800 هزار نفر نیز گواهینامه جدید دریافت کرده بودند.

وی خودرو، جاده، راننده، امداد و نجات، حس ششم و فرهنگ عمومی را از عوامل کاهش تصادفات در سفرهای نوروزی دانست و گفت: 40 درصد تصادفات به رعایت نکردن فاصله طولی، 23 درصد سرعت غیرمجاز و 18 و 4 دهم درصد به سبقت های غیرمجاز و انحراف به چپ مرتبط است.

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه در 39 درصد تصادفات واژگونی نقش مهمی دارد که این مساله نیز به خواب آلودگی و خستگی رانندگان در سفرها مرتبط است، تصریح کرد: 58 درصد تصادفات در شعاع 30 کیلومتری شهرها و بیشترین زمان تصادفات نیز در نیمه دوم روز یعنی ساعات 16 تا 20 رخ داده است.

وی گفت: خودروهای سواری بیشترین تصادفات و ناوگان حمل و نقل عمومی نیز کمترین تصادفات را به نام خود ثبت کردند.

 

سخنگوی ناجا افزود: از 25 اسفند تا 15 فروردین نیروی انتظامی با بکارگیری 300 هزار نیرو، 4 هزار و 500 ایستگاه چادر و کانکس و 26 هزار گشت شبانه روزی در کل کشور تلاش کرد آسایش، آرامش و امنیت هموطنان را پایدار نماید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: