جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 فروردين 1396     
قدیمی در تشریح اقدامات شهرداری تهران در راستای تحقق شعار
مهارت آموزی 381 مددجو در مراکز بهاران طی سال گذشته

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به مهارت آموزی 381 مددجو در مراکز بهاران طی سال گذشته گفت: تجربه یک سال فعالیت مراکز بهاران نشان می دهد که حرفه های خیاطی، مونتاژ و بسته بندی، کفاشی، سیم کشی ساختمان، تولید کودهای ارگانیک و قالیبافی به ترتیب بیشترین تقاضا برای آموزش را داشتند.

 

رضا قدیمی با بیان اینکه سازمان خدمات اجتماعی به عنوان متولی بحث مدیریت آسیب های اجتماعی پایتخت مراکز مختلفی را متناسب با وضعیت جسمانی، روحی و روانی مددجویان که عمده آن ها افراد بی خانمان و معتاد هستند، راه اندازی کرده است، اظهار کرد: با وجود تمامی اقدامات صورت گرفته، اواخر سال 94 و 95 متوجه خلایی در بحث ساماندهی، مهارت آموزی و بازگرداندن مددجویان به جامعه شدیم. به همین منظور، برای اولین بار بحث راه اندازی مجتمع های بهاران مد نظر مدیریت شهری قرار گفت. 

وی با یادآوری این نکته که بهبودیافتگان پس از ترخیص از کمپ ها با هدف تکمیل دوره های درمانی از بعد روانشناسی و حرفه ای در مراکز بهاران حضور پیدا می کنند، عنوان کرد: بر اساس آمارهای موجود، سال گذشته 381 نفر تحت آموزش مهارت های حرفه ای قرار گرفتند. ضمن اینکه بنا بر اظهارات خود مددجویان و مشاوره های مددکاران 222 نفر از مددجویان در گذشته صاحب شغل بودند و به دلیل اعتیاد در طول زمان کار خود را از دست دادند.

به گفته مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی با پیگیری مددکاران تمامی این افراد به طور تدریجی به شغل و پیشه گذشته خود وصل شدند.

قدیمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر نامگذاری سال 96 با عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" از سوی مقام معظم رهبری گفت: با توجه به ضرورت بحث اشتغال و تولید ملی در شرایط امروز کشور تلاش می کنیم تا در سال پیش رو برنامه های مهارت آموزی مراکز بهاران را با قوت بیشتری اجرایی کنیم. به طور حتم، این مراکز از ظرفیت بسیار خوبی برای بازگشت مددجویان به جامعه و احیای کارکردهای اقتصادی برخودارند.

وی عنوان کرد: تجربه یک سال فعالیت مراکز بهاران نشان می دهد که آموزش حرفه های خیاطی، مونتاژ و بسته بندی، کفاشی، سیم کشی ساختمان، تولید کودهای ارگانیک و قالیبافی به ترتیب بیشترین میزان شرکت کننده را داشتند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به کارنامه موفق ترین مراکز بهاران در تهران بیان کرد: آمارها نشان می دهد از حیث مهارت آموزی مرکز بهاران منطقه 12 و پس از آن مراکز منطقه 14، 9 و 17 عملکرد بسیار خوبی را رقم زدند. 

 

قدیمی در پایان اظهار کرد: علاوه بر تجربه موفق مراکز بهاران، حدود 5 درصد از مددجویان این مراکز رسوبی هستند به این معنا که نه خانواده ای دارند و نه در حوزه مهارت آموزی توفیقی کسب کردند. در کنار این موارد، روند شناسایی خانواده ها و اقناع آن ها برای پذیرش مددجو، تهیه اوراق هویتی و بیمه سلامت برای برخی از مددجویان اتفاق زمان بری است که نیاز به مشارکت و حمایت تمامی سازمان های مسئول دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: