جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 فروردين 1396     
16 کاربرد اعجاب انگيز خلال دندان

 آيا فکر مي کنيد خلال دندان فقط براي تميز کردن لابلاي دندان ها و امتحان پخت کيک مفيد است؟

 باز هم فکر کنيد. شگردهاي زير را در رابطه با کاربردهاي جديد خلال دندان در آشپزخانه، گوشه و کنار خانه و حياط امتحان کنيد و از آنها بهره ببريد.


1- از سر رفتن غذا جلوگيري کنيد
اين مورد براي همه ما اتفاق افتاده است: قابلمه غذا را روي اجاق گاز مي گذاريم؛ شعله زير آن را زياد مي کنيم و با خود مي گوييم چند دقيقه ديگر به آن سر مي زنم اما فراموش مي کنيم و ناگهان غذا سر مي رود. براي اجتناب از مواجه شدن با چنين موقعيتي و کثيف شدن اجاق گاز يک خلال دندان را به طور افقي بين در و قابلمه قرار دهيد. با ايجاد اين فضاي کوچک بخار از قابلمه به تدريج خارج مي شود و از سر رفتن غذا جلوگيري مي شود.
2- ميزان خروج سس سالاد را کنترل کنيد
نمي خواهيد دوباره خيلي سس روي سالدتان بريزد! پس اين راه را امتحان کنيد: فويل روي قوطي سس سالاد را برنداريد. با استفاده از يک خلال دندان سوراخ هايي روي آن ايجاد کنيد. با اين کار از به يکباره خالي شدن قوطي سس روي سالدتان جلوگيري مي کنيد و علاوه بر آنکه در مصرف سس صرفه جويي مي کنيد از مصرف کالري بي رويه که برايتان مضر است نيز پرهيز مي کنيد.
3- در مايکروويو سيب زميني را سريع تر بپزيد
دفعه آينده که خواستيد سيب زميني بپزيد با خلال دندان براي آن چهارپايه درست کنيد. چهار خلال دندان را در يک طرف آن وارد کنيد. با اين کار همه جهات آن (بالا، زير و اطراف) در معرض امواج قرار گرفته و سريع تر مي پزد.
4- دستگاه تلفن را تميز کنيد
هر گاه ميان دگمه هاي تلفن يا صفحه کليد کامپيوترتان جرم، دوده يا گرد و غبار گرفت يک خلال دندان را در الکل فرو کنيد و با آن محل مربوطه را تميز کنيد. از اين راهکار براي تميز کردن هر شکاف يا درز دور از دسترسي مي توان استفاده کرد.
5- شمع ها را راحت تر روشن کنيد
وقتي فتيله شمعي کوچک شده و يا درون پارافين فرو رفته است، خلال دنداني را آتش بزنيد و با استفاده از آن فتيله را روشن کنيد.
6- ابتداي نوار چسب را نشانه گذاري کنيد
اغلب پيدا کردن سر نوار چسب کار وقت گيري است (اگر نخواهم بگويم که اعصاب خردکن است.) بار بعد که از نوار چسب استفاده کرديد يک خلال دندان را به سر آن بپيچيد تا دوباره دچار اين معضل نشويد.
7- رنگ ديوار را لکه گيري کنيد
آيا مي دانيد رمز خوب لکه گيري کردن چيست؟ اينکه بتوانيد کمترين ميزان رنگ ممکن را برداريد و به همين دليل خلال دندان براي اين کار بسيار خوب عمل مي کند. انتهاي خلال دندان را در رنگ فرو کنيد و آهسته به محل مورد نظرتان بماليد. برعکس قلمو، بيشتر از ميزان مورد نيازتان روي خلال دندان نخواهد آمد و در ضمن مجبور نخواهيد شد مثل قلمو آن را بشوييد.
8- غذاي هر کس را علامت گذاري کنيد
با استفاده از خلال دندان هاي رنگي مي توانيد استيک، همبرگر و ... هر فرد را علامت گذاري کرده و طبق دلخواهش، متوسط، برشته يا آب دار و گريل کنيد.
9- سوسيس را به طور يکنواخت سرخ کنيد
يکنواخت سرخ کردن سوسيس کار آساني نيست چون دائم به سمت ديگر مي غلتد. مي توانيد دو يا چند سوسيس را با خلال دندان به يکديگر وصل کنيد و به اين ترتيب آن را در جاي خود ثابت کرده و به طور يکنواختس رخ کنيد.
10- سير را درت غذا علامت گذاري کنيد
چنانچه مي خواهيد غذايتان را با سير مزه دار کنيد در حبه هاي سير خلال دنداني فرو کنيد تا هنگام سرو غذا آنها را به راحتي خارج کنيد.
11- سابقه خميده شده گياه را به حالت اول برگردانيد
چنانچه ساقه گياه مورد علاقه تان در حال خم شدن است، پايان عمر آن گياه نيست. ساقه را با قرار دادن خلال دنداني کنار آن صاف کنيد و سپس با نواري آنها را به هم بپيچيد تا صاف بماند. حواستان به آن باشد تا پس از آنکه گياه قدرت خود را بازيافت آتلي را که درست کرده ايد باز کنيدتا مانع رشد ساقه نشويد.
12- سوراخ هاي کوچک را در وسايل چوبي پر کنيد
آيا در حين انجام کار ميخي را اشتباها کوبيده ايد و سوراخي را ناخواسته در وسيله چوبي تان ايجاد کرده ايد؟ غصه نخوريد. خلال دنداني را به چسب سفيد يا زرد آغشته کنيد و آن را در سوراخ به وجود آمده فرو کنيد و اضافه آن را بشکنيد. در آخر، انتهاي آن را سمباده بزنيد. هيچ کس متوجه آن نخواهد شد.
13- نشتي سوراخ شلنگ حياط را بگيريد
چنانچه شلنگ حياط نشتي دارد فورا آن را با يک شلنگ جديد جايگزين نکنيد. سوراخ را پيدا کنيد و يک خلال دندان در آن فرو کنيد و اضافه آن را بشکنيد. چوب در اثر رطوبت آب متورم مي شود و جلوي نشتي را مي گيرد.
14- لولاي پيچي را که گشاد شده است، درست کنيد
آيا هيچ وقت گرفتار لولاي دري که سوراخ پيچ آن گشادش ده باشد، شده ايد؟ (اين حالت معمولا پس از برداشتن يک در يا لولاي آن ايجاد مي شود). اين مشکل را به اين ترتيب حل کنيد: انتهاي خلال دنداني را به چسب آغشته کنيد و آن را داخل سوراخ بچسبانيد. اضافه آن را بشکنيد و يک يا دو خلال دندان ديگر به داخل سوراخ اضافه کنيد تا کاملا پر شود. اکنون دوباره سوراخ را دريل کنيد کنيد و لولا را درست در جايش پيچ کنيد.
15- پولک ها را بچسبانيد
چنانچه در حال انجام کار هنري هستيد که نياز به چسباندن پولک يا دگمه دارد از خلال دندان استفاده کنيد تا بتوانيد تميزتر کار کنيد. کمي چسب روي کاغذي بريزيد. يک خلال دنداني را در آن فرو کنيد و با استفاده از آن مقدار کافي چسب را روي هر قطعه بماليد.
16- راحت تر خياطي کنيد
با استفاده از يک خلال دندان پارچه تان را به راحتي به زير پايه دوخت و دوز چرخ خياطي هدايت کنيد و يا پارچه اي را که در حال جمع شدن است، باز کنيد و به اين ترتيب سريع تر و آسان تر خياطي کنيد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: