جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 مهر 1393     
عدم توجه دولت به پرداخت وام نوسازی باعث رکود در ساخت و ساز شده است

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه پس از گذشت 7 ماه از سال هنوز کمکی از دولت در حوزه نوسازی بافت های فرسوده دریافت نکرده ایم،گفت: چناچه دولت نسبت به پرداخت وام های نوسازی به متقاضیان اقدام کند، قطعاً شاهد جهشی در ساخت و ساز در بافت های فرسوده خواهیم بود.

عبادالله فتح اللهی با اعلام این مطلب که به دنبال این نیستیم که بدهی های دولت را به حساب شهرداری واریز کنیم، تاکید کرد: حتی پیشنهاد ما به شورای اسلامی شهر تهران این بود که بدهی دولت در حسابی جداگانه قراربگیرد و از آن محل وامی به شهروندان پرداخت شود.

وی افزود: کماکان میان وزارت مسکن و بانک مرکزی برای پرداخت وام های نوسازی به شهروندان اختلاف نظر وجود دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه نرخ سود وام برای نوساری بافت های فرسوده باید نرخی 3 یا 4 درصدی باشد،تصریح کرد: شاهد هستیم که امسال ساخت و ساز در پایتخت در رکود بوده و کل پروانه‌های صادره با افت 48 درصدی مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه اگر رونق ساخت و ساز در کشور شکل بگیرد، قطعا دولت بیش از سرمایه‌ای که گذاشته است بهره‌وری خواهدداشت، خاطرنشان کرد: قدر مسلم این است که اگر ساخت و ساز رونق بگیرد، باعث اشتغال بیشتر در کشور می‌شود.

فتح اللهی افزود: معتقدم چناچه دولت نسبت به پرداخت وام های نوسازی به متقاضیان اقدام کند، قطعاً شاهد جهشی در ساخت و ساز در بافت های فرسوده در نیمه دوم سال خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه در بودجه سال گذشته دولت نوسازی بافت فرسوده ردیف بودجه‌ای نداشت،گفت:ما توقع داریم در بودجه سال آینده یک ردیف مشخصی را وزارت مسکن در این زمینه به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد بدهد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: