جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 17 فروردين 1396     
در افزایش نرخ کرایه ، وضعیت رانندگان و مسافران توامان درنظر گرفته شود

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس با بیان اینکه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی نیازمند نگاه دوجانبه به شهروندان و جامعه هدف است، گفت: باید به نحوی عمل کرد که این دو قشر آسیب نبینند.

 

محمدرضا نجفی ، در مورد افزایش نرخ کرایه حمل ونقل عمومی پایتخت برای سال جاری، گفت: هر چند بهتر است نرخ کرایه‌ها در سال جاری ثابت بماند و افزایش نرخی نداشته باشیم اما در این رابطه جامعه هدف نیز نباید فراموش شود زیرا تاکسی و اتوبوسرانان قشر زحمتکش جامعه هستند که از طریق حمل و نقل مسافر تامین معیشت می کنند از این رو باید در این رابطه هر دو قشر را مورد توجه قرار داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یعنی هم تلاش بر این باشد که به هزینه‌های شهروندان افزوده نشود و از سویی بخشی از جامعه که از این طریق امرار معاش می کنند متضرر نشوند و در واقع منفعت شهروندان و همچنین جامعه هدف در کنار هم در نظر گرفته شود و باید به گونه ای عمل کرد که هیچ آسیبی متوجه این دو قشر نشود.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی نیازمند نگاه و توجه دوجانبه به شهروندان و جامعه هدف یعنی رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی است، تصریح کرد: اگر امکان افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی پایتخت وجود نداشته باشد در آن صورت باید تدابیری در نظر گرفته شود تا وضعیت اقتصادی جامعه هدف آسیب نبیند و راهکارهای جبرانی پیش بینی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه در رابطه با تعیین نرخ کرایه حمل ونقل عمومی باید جامعه هدف و شهروندان در کنار هم دیده شوند، گفت: دیدن یک وجه و ندیدن طرف دیگر خارج شدن از تعادل و عدالت است و در این رابطه مشکلاتی را برای دو طرف به وجود می آورد.

نجفی در رابطه با اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر اینکه اگر دولت سهم خود را در حمل ونقل عمومی پرداخت کند علاوه بر اینکه افزایش قیمتی نخواهیم داشت بلکه قیمت حمل ونقل عمومی رایگان می‌شود، تصریح کرد: وسایل حمل و نقل عمومی متعلق به مردم است و چنین اظهاراتی پسندیده نیست و همچنین نباید به چنین اظهارات شعارگونه ای دامن زد زیرا این کار به هیچ وجه تحقق نمی یابد و تنها اسباب گله مندی مردم از دستگاه ها را فراهم می کند.

افزایش تعداد وسایل حمل و نقل عمومی خواسته تمامی شهروندان تهران است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه افزایش تعداد وسایل حمل و نقل عمومی خواسته تمامی شهروندان تهران، است در رابطه با بدهی دولت به شهرداری، افزود: درست است دولت به شهرداری بدهکار است اما دولت میراث دار بسیاری از بدهی‌های گذشته است و منابعی که برای دولت وجود داشته و همچنین شرایطی که برای تحصیل درآمدهای دولتی بوده به گونه ای است که دولت به هیچ وجه امکان پرداخت بسیاری از بدهی ها را ندارد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرداری به جای آنکه تحقق طرح ها را منوط به پرداخت بدهی دولت کند بهتر است به حفظ منابعی که در اختیار دارد همت گمارد، ادامه داد: شهرداری در واقع باید به نوعی اولویت بندی بهتری در هزینه کرد منابع تحت اختیار داشته و همچنین جذب سرمایه گذاری را نیز در دستور کار قرار دهد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: