جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 17 فروردين 1396     
استراليا: فشار بر ايران و روسيه افزايش يابد

 فارس/ وزير خارجه استراليا، خواستار افزايش فشار بر ايران و روسيه در واکنش به حمله شيميايي ادعايي در استان ادلب سوريه شد. 

«جولي بيشاپ»، وزير خارجه استرالي در مصاحبه‌اي با راديو اي‌بي‌سي گفت: «در صورتي که واقعا رژيم اسد مسئول انجام اين حملات شيميايي باشد، آنها (ايران و روسيه) بايستي جلوي انجام چنين اقداماتي را بگيرند.»

رسانه‌هاي خبري روز سه‌شنبه گزارش دادند انتشار عوامل شيميايي در منطقه «خان شيخون» در استان ادلب در شمال غرب سوريه جان دست‌کم 60 نفر را گرفته است. 

مقام‌هاي کشورهاي غربي، دولت بشار اسد را به انجام حمله شيميايي در اين منطقه متهم کرده‌اند. دمشق اين اتهامات را قاطعانه رد کرده است. 

دولت سوريه در سال 2014 زرادخانۀ تسليحات شيميايي خود را به نمايندگان سازمان ملل و سازمان منع تسليحات شيميايي تحويل داد.

«دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا روز چهارشنبه در يک کنفرانس خبري با پادشاه اردن، دولت بشار است را مقصر اين حمله عنوان کرد و گفت که اين حمله «از بسياري خطوط عبور کرده است.»

جولي‌ بيشاپ گفت: «ايالات متحده اين را کاملاً روشن کرده که نبايد اجازه داد استفاده هراس‌آور از سلاح‌هاي شيميايي ادامه پيدا کند. اگر اين رژيم اسد است که چنانکه خيلي‌ها ادعا کرده‌اند مسئول انجام اين حملات است، اولين گام‌ها بايستي فشار بر حاميان رژيم - يعني ايران و روسيه - باشد تا جلوي اين اقدامات رژيم اسد را بگيرند.»

وزير خارجه استراليا در بخش ديگري از اين مصاحبه به موضوع چرخش مواضع آمريکا در قبال بشار اسد پرداخت و گفت که معتقد است که رئيس‌جمهور سوريه بايستي بخشي از راه‌حل‌ها در سوريه باشد.

او گفت: «اينکه 'اسد بايد برود' موضعي بود که عده‌اي از متحدان ايالات متحده قبل از هر گونه بحث درباره راه حل سياسي اتخاذ کردند.»

بيشاپ اضافه کرد: «استراليا اين ديدگاه را نداشت. نگاه ما به اوضاع ميداني بود و اينکه اسد از حمايت روسيه و ايران برخوردار است و ما بايستي به عنوان بخشي از راه حل سياسي او را با انتقال سياسي از قدرت خارج کنيم.»

وزير خارجه استراليا تصريح کرد: «بايستي داعش را شکست داد، اما جنگ داخلي سوريه راه حل نظامي ندارد، بنابراين، ديدگاه ما هميشه اين بوده است که اسد بايستي بخشي از راه حل باشد.»




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: