جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 17 فروردين 1396     
شرکت گاز اطلاعيه داد

 ايرنا/ شرکت ملي گاز اعلام کرد: هزينه تعرفه گازبهاي بخش خانگي در سال1396 تا زمان ابلاغ مصوبه جديد هيچگونه افزايشي نسبت به سال 1394 نمي يابد.

شرکت ملي گاز چهارشنبه با انتشار اطلاعيه اي، درباره چگونگي محاسبه گازبهاي سال 1396 شفاف سازي کرد.
بر اين اساس، تعرفه مصرف بخش خانگي مطابق تعرفه هاي ابلاغي سال 1394 و به صورت زمانبندي هفت ماهه گرم سال (از شانزدهم فروردين تا پانزدهم آبان) و پنج ماهه سرد (از شانزدهم آبان تا پانزدهم فروردين) به صورت پلکاني و اقليم هاي تعريف شده محاسبه مي شود.
بر اين اساس هزينه تعرفه گازبهاي بخش خانگي در سال 1396 تا زمان ابلاغ مصوبه جديد، نسبت به سال 1394 هيچگونه افزايشي نمي يابد و هرگونه اخبار منتشر شده در اين زمينه تکذيب مي شود.
به گزارش ايرنا، ظرفيت توليد روزانه گاز ايران به بيش از 700 ميليون مترمکعب رسيده که سهم مصرفي بخش خانگي بيش از 400 ميليون مترمکعب است.
اکنون ايران بزرگ ترين دارنده ذخاير گازي جهان شناخته مي شود اما برخلاف کشورهاي توسعه يافته، مقدار زيادي از گاز در بخش غيرصنعتي و غيرتوليدي مصرف مي شود.
بر اساس گزارش موسسه هاي بين المللي ايران، ميزان مصرف گاز ايران با کشورهايي مانند چين برابري مي کند.
چندي پيش مديرعامل شرکت ملي گاز ايران اعلام کرد روش محاسبه پلکاني قيمت گاز مصرفي و ارتباط آن با فصل سرد برخي مشترکان و رسانه ها را دچار ابهام کرده است اما در ماه هاي فصل سرد سال، قيمت گاز به طور تصاعدي محاسبه مي شود.
«حميدرضا عراقي» با تکذيب تغيير در روش محاسبه قيمت گاز خانگي، افزود: قيمت‌ گاز در ماه هاي گرم مانند سال 1394 به ازاي هر مترمکعب 1500 ريال و ثابت است.
به گفته عراقي در روش پلکاني، براي نمونه به ازاي مصرف 100 مترمکعب گاز 120 هزار ريال گازبها محاسبه مي‌شود که با ثابت شدن قيمت 1500 ريال به ازاي هر مترمکعب گاز، اين رقم در تابستان به 150 هزار ريال مي‎رسد.
وي تفاوت روش محاسبه قيمت گاز در ماه هاي سرد و گرم سال را سبب صرفه جويي بيشتر در مصرف گاز دانست.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: