جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 فروردين 1396     
مصوبه بی تاثیر مجلس در آلودگی هوا؛
بی توجهی نمایندگان مردم به سلامت جامعه جای بسی تامل دارد

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در گلایه به تصمیم روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخصوص کاهش سن معاینه فنی گفت: وقتی 54نماینده مجلس درخصوص کاهش سن معاینه فنی رای نمی دهند این سوال در ذهن تداعی می شود که سلامت مردم برای مردان بهارستان تا چه حد اهمیت دارد؟!

 سید نواب حسینی منش با طرح سوال فوق اظهارکرد: پس از گذشت قریب به 6 سال از مصوبه غیرکارشناسی افزایش سن معاینه فنی از 2 سال به 5 سال ، سرانجام روز گذشته بند 6 لایحه هوای پاک که تاکید بر کاهش سن معاینه فنی به 2 سال داشت باز هم در تصمیمی غیرقابل دفاع مغفول ماند تا  از سوی نمایندگان مجلس شاهد کاهش تنها یکساله سن معاینه فنی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه طی 2سال گذشته مطالعات جامعی از سوی شهرداری تهران، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفته بهطوری که این مطالعات در قالب لایحه هوای پاک به مجلس ارایه شد گفت: سن معاینه فنی با ساخت و کیفیت خودرو ارتباط مستقیم دارد و بالطبع  نقش موثری در انتشار آلایندها ها در هوا دارد.

حسینی منش خاطرنشان کرد: به رغم برگزاری جلسات تخصصی در مجلس و اینکه دولت و کمیسیون های تخصصی مجلس بر نقش موثر معاینه فنی در کاهش انتشار آلاینده ها و کاهش سن معاینه فنی از 5 سال به 2 سال تاکید داشتند، اما روز گذشته در صحن علنی مجلس شاهد بودیم بار دیگر با تصمیم نمایندگان مردم سن معاینه فنی از 5 سال به 4 سال کاهش یافت .

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی با تاکید بر اینکه معتقدم کاهش یک ساله سن معاینه فنی تاثیری در کنترل آلایندگی خودروها نخواهد داشت، گفت: این اقدام نیز غیرکارشناسی و غیر قابل دفاع است .

وی تصریح کرد: آیا در کیفیت ساخت خودروهایی که بیشترین رنج تولید آلایندگی را دارند (پراید، وانت پیکان و وانت نیسان) تغییری ایجاد شده است که تاکید بر 2 ساله بودن معاینه فنی نادیده گرفته شد ؟!

حسینی منش در پایان تاکید کرد: این تصمیم نشان دهنده بی توجهی مجلس نسبت به موضوع آلودگی هوا و نقش معاینه فنی در کنترل آلایندگی خودروهاست.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: