جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 فروردين 1396     
زيبا شدن فرزند با اين روش ها

 باشگاه خبرنگاران/ آيا شما هم دوست داريد فرزندتان زيبا باشد و در آينده صاحب زيباترين فرزند شويد!

داشتن فرزند زيبا از قديم آرزوي هر پدر و مادري بوده است.
قديمي‌ها کارهاي زيادي براي زيبا شدن فرزندانشان انجام مي‌دادند، مثلا همسر زيبا انتخاب مي‌کردند و يا زن باردار را به ديدن کودکان زيبا مي‌بردند و يا مي‌گفتند اگر زن بارداري آب دريا بخورد، چشمان فرزندش آبي خواهد شد.


دوران بارداري چه بخوريم تا فرزندي زيبا داشته باشيم؟ 
شايد اين اولين سوال مادران باردار در گذشته‌، حال و حتما در آينده است که اتفاقا تا حدي هم باعث کم رنگ شدن اهميت سلامتي نوزادان شده است.

قانون‌هايي که به تنهايي جواب نمي‌دهند
مهدي مير غضنفري عضو هيئت علمي و مدير گروه طب سنتي دانشگاه علوم پزشکي ارتش در خصوص اينکه چگونه فرزند زيبا داشته باشيم، گفت: براي زيبا شدن فرزند بايد يک مجموعه اي از قواعد رعايت شود، اصلا اين طور نيست که تنها با خوردن سيب يا هر ماده غذايي ديگر انتظار داشته باشيد فرزندتان زيبا شود. و البته نه به دليل زيبايي بلکه به خاطر سلامت بايد اين دستورات رعايت شود.
از ديدگاه اين متخصص طب سنتي اين قوانين عبارتند از ‌عدم پرخوري، ورزش کردن، خواب ميانه، تغذيه مناسب با توجه به مزاج و. . .
در واقع به طور کلي پدر و مادر بايد با توجه به مزاج‌شان تغذيه درست داشته باشند‌، مثلا اگر فرد داراي مزاج گرم است بايد از مصرف غذاهاي گرم خودداري کند و بر عکس.
اين متخصص طب سنتي راجع به مزاج اينگونه توضيح داد: مزاج مجموعه‌اي از خصوصيات جسمي و رواني فرد است که به هنگام تشکيل سلول اوليه انسان، ايجاد مي‌شود. با رعايت دستورات طبي مي‌توان در سلول جنسيتي تاثير گذاشت و فردي متعادل از نظر قد، وزن و چهره را به دنيا آورد.

سود زيبا شدن فرزندان در جيب سودجويان
پروين ميرميران متخصص تغذيه بر خلاف مير غضنفري معتقد است: هر آنچه در مورد زيبا شدن فرزندان مي‌شنويم جز تجارت سودجويانه نيست چرا که نکته علمي در خصوص انجام اقداماتي براي زيبا شدن فرزند وجود ندارد.
 البته رعايت نکات و سفارشاتي که در باره زيبا تر شدن توصيه مي شود براي سلامتي فرزند مورد تاکيد است و بايد توجه داشت که زيبايي از جمله شاخص‌هاي سلامتي است.

اخلاق را زير پا نگذاريد
برخي‌ها معتقدند علاوه بر تغذيه، ژنتيک هم در زيبايي کودک تاثير مي‌گذارد و شايد حتي بتوان با اقدامات و دست‌کاري‌هاي ژنتيکي فرزندي زيبا داشت.
علي رشيدي نژاد رئيس انجمن ژنتيک پزشکي ايران با اشاره به غير اخلاقي بودن اين موضوع عنوان کرد: هر چند که هنوز هم انجام اقداماتي روي ژنتيک فرد براي زيبا شدن، اثبات شده نيست، اما به هر حال به دنبال اين مسائل رفتن نه انساني است و نه اخلاقي، زيرا برخي افراد هستند که به دليل رنگي نبودن چشم يا روشن نبودن رنگ پوست نوزاد، اجازه به دنيا آمدن را به او نمي‌دهند.

به جاي زيبايي حواستان به بيماري‌هاي ژنتيک باشد
مسعود گرشاسبي دبير انجمن ژنتيک پزشکي ايران با تاکيد بر غير اخلاقي بودن اين کار گفت: توصيه مي‌کنم والدين به سمت صحبت‌هاي غير اصولي در اين باره نروند و گول افرادي که صرفا براي کسب درآمد وارد اين حوزه شدند را نخورند، زيرا اگر کسي با قطعيت بگويد مي‌تواني کاري انجام دهي که فرزندت زيبا شود اين حرف پايه علمي ندارد و با مهم دانستن سلامتي کودک به جاي فکر کردن به رنگ چشم و پوست کودک بهتر است به مشکلات ديگر جامعه از جمله تشخيص بيماري‌هاي ژنتيکي قبل از تولد پرداخته شود.
ارزشمندترين سرمايه هر خانه و خانواده فرزنداني هستند که در آن به دنيا آمده و رشد پيدا مي‌کنند به همين خاطر در هر مرحله از زندگي، والدين در خصوص فرزندان خود دغدغه‌هايي را دنبال مي‌کنند البته اين دغدغه‌ها در هر خانواده متفاوت است اما زيبايي جز آن دسته از اهداف است که تقريبا همه خانواده‌ها در پي آن هستند و براي داشتن فرزند زيبا به هر توصيه و پيشنهادي تن مي‌دهند از نظر علمي فرزند زيبا داشتن در گرو فرزند سالم است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: