جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 فروردين 1396     
معرفي محبوب‌ترين رنگ‌هاي خودرو در جهان به تفکيک قاره

 رنگ خودروي مورد علاقه شما چيست و تا چه حد اين فاکتور در تصميم‌گيري شما براي خريد يک اتومبيل نقش دارد؟ آيا يک رنگ به خصوص مي‌تواند شما را از خريد خودروي مورد نظر بازدارد يا برعکس به خريد خودرويي ديگر ترغيب کند. تصور مي‌کنيد از ميان خودروهاي رنگارنگ که هر روزه به تنوع آنها اضافه مي‌شود، محبوب‌ترين رنگ اتومبيل‌ها در جهان کدامند و اکثر مردم جهان براي خريد کداميک شور و اشتياق بيشتري به خرج مي‌دهند.

اکثر مردم جهان در هنگام خريد خودرو، ملاحظات زيادي را در خصوص رنگ خودرو به خرج مي‌دهند. اکثر مواقع مردم تنها رنگ و سايز عمومي خودرو را براي خريد خود مرجع قرار مي‌دهند که از نظر کارشناسي چندان دقيق و قابل اعتماد نيست. کارشناسان تاکيد دارند در انتخاب يک خودرو به نکاتي مانند حجم موتور، قدرت و خروجي آن توجه بيشتري بايد نشان داد تا گزينه مناسب‌تري را با بودجه متناسب پيدا کرد.

يک بررسي و تحقيق صورت گرفته توسط موسسه چوسان مديا نشان مي‌دهد که مردم جهان اتومبيل‌هاي سفيدرنگ را بيشتر بقيه خودروها دوست دارند. حدود 37 درصد از خودروهاي جاده‌اي به رنگ سفيده بوده و مورد علاقه اغلب رانندگان در اين کره خاکي است. با اين وجود دومين رنگ محبوب مردم جهان با اختلاف زياد در تضاد جدي با سفيد قرار دارد. اين بدان معناست که حدود 18 درصد از خريداران خودرو پس از رنگ سفيد به خريد اتومبيل‌هاي مشکي علاقه نشان مي‌دهند. طرفداران رنگ مشکي در آمريکاي شمالي، از ديگر نقاط جهان بيشترند و آمار 21 درصدي آنها گواهي بر اين موضوع است.

با وجود اينکه اين آمار در کشورهاي و ناحيه‌هاي مختلف متفاوت است، اما به طور متوسط بعد از اين دو رنگ خاکستري و نقره‌اي در مقام سوم محبوب‌ها قرار دارد. به طور متوسط 11 درصد انتخاب مشتريان خودرو در جهان بعد از خودروهاي سفيد و مشکي در طيف خاکستري و نقره‌اي قرار دارد. البته اين آمار در کشورهاي آمريکاي جنوبي و آفريقا کاملا متفاوت است. نقره‌اي‌ها در آمريکاي جنوبي 24 درصد انتخاب خريد و آمريکاي جنوبي 16 درصد انتخاب مشتريان محسوب مي‌شوند. از نگاه مردم اين دو بخش جهان، اين رنگ بر مشکي پرطرفدار الويت دارد.