جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 فروردين 1396     
آماري از داعشي‌هاي استان نينوا

 سخنگوي نيروهاي الحشد الشعبي عراق اعلام کرد که ۷۰ درصد عناصر داعش در کرانه راست موصل را عراقي‌ها تشکيل مي‌دهند.

"احمد الاسدي" سخنگوي نيروهاي الحشد الشعبي عراق در سخناني مطبوعاتي تصريح کرد: آمارهاي مسئولان آمريکايي از وجود نزديک به يکهزار جنگجوي گروه تروريستي داعش حکايت دارد که فقط مختص به کرانه راست شهر موصل است.

وي افزود: مناطق باقي مانده در کنترل داعش در کرانه راست موصل از 30 درصد تجاوز نمي کند و در نتيجه شمار جنگجويان اين گروه فراتر از يکهزار نفر نيست که در اين منطقه در محاصره هستند.

الاسدي خاطرنشان کرد: اين تروريست ها با وجود تعداد اندک خود، همچنان بين 200 تا 300 هزار غيرنظامي شهر موصل را در قبضه خود دارند و اين امر نبرد را دشوار مي کند و چالش ها پايان نخواهد يافت زيرا سلامت غيرنظاميان مهمترين هدف براي هر نيرويي است که در نبرد آزادسازي شهر موصل شرکت مي کند.

به گزارش العالم، وي تصريح کرد: جنگجويان داعش در استان نينوا که شامل مناطق تلعفر، المحلبيه و کرانه راست شهر موصل مي شود، به 2 هزار نفر مي رسد اما در به اصطلاح ولايت الجزيره تعداد آنها از سه هزار نفر فراتر نمي رود.

الاسدي گفت: اکثر جنگجويان در کرانه راست موصل هستند و 70 درصد آنها عراقي مي باشد و مابقي را جنگجويان عرب و خارجي تشکيل مي دهند.

اين سخنگو تصريح کرد: جنگجويان عراقي داعش، افرادي مجرم و تروريست هستند و فکر نمي کنيم که عقب نشيني کنند زيرا به بازداشت غيرنظاميان ادامه مي دهند و خانه هاي را روي سر آنها منفجر مي کنند.

وي تاکيد کرد: بازکردن گذرگاههاي براي فرار عناصر داعش از گزينه هاي کنوني ما نيست زيرا تجربه ما با اين تروريست ها کاملا روشن است و آنهااز يک منطقه به منطقه ديگري عقب نشيني مي کنند و به تهديدهاي خود عليه نيروهاي ما و حمله به آنها ادامه مي دهند.

الاسدي گفت: از بين بردن اين جرثومه هاي مجرم و تروريست بهترين و ايده آل ترين راه حل است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: