جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 فروردين 1396     
تهرانگردی در طهران قدیم؛
در تعطیلات نوروز از مسجد و ساعت 120 ساله پایتخت بازدید کنید

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛شهردار منطقه 11 تهران از شهروندان تهرانی و مسافران دعوت کرد تا در تعطیلات نوروز؛ از مسجد و یکی از اولین ساعت های شهری  که 120 سال پیش بر برج مسجد مشیر السلطنه نصب شده است؛ بازدید کنند. 

 نصراله آبادیان با بیان این که تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای گذر در طهران قدیم و گردشگری در تاریخ و هویت و فرهنگ و معماری پایتخت است ؛ گفت: 4 کیلومتر از حصار ناصری در محدوده این منطقه قرار دارد که ارزش های گردشگری بسیاری در خود جای داده. از جمله آن ها یکی از اولین ساعت های شهری تهران که 120 سال پیش مردم عهد قاجار آن را بر بالای برج ساعت مسجد مشیر السطنه می دیدند. 

 

شهردار منطقه 11 افزود: این مسجد که مدرسه علوم دینی آن دوران بوده در خیابان مولوی واقع شده است و میرزا احمدخان مشیر السلطنه این بنا را ساخته و به تاریخ 1318 هـ . ق آن را وقف کرد.

به گفته آبادیان از ویژگی‌های این بنا وجود یک برج ساعت در شرق آن است که از معابر مجاور دیده می‌شود و به همین دلیل به مسجد ساعت نیز شهرت یافته است. 

وی خاطر نشان کرد : در آن زمان 3 ساعت بزرگ شهری در تهران کار گذاشته شد که به جز ساعت مسجد مشیر السلطنه ؛ ساعت ساختمان شمس العماره و ساعت مسجد امام از جمله معدود ساعت های موجود در تهران بودند. 

مسجد و ساعت مشیر السلطنه در  خیابان مولوی ، نبش خیابان تشکری موحد قرار دارد و بازدید از این بنای تاریخی ارزشمند برای عموم آزاد و رایگان است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: