جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 26 اسفند 1395     
بهترين غذاهاي خياباني استانبول

 شهر خوش رنگ و لعاب استانبول با تاريخي غني يکي از ۵ شهر پر بازديد دنيا در چند سال اخير بوده است و رستوران هاي با کيفيت و وسوسه کننده ي زيادي را در خود جاي داده است. مطمئنا صرف غذا در رستوران هاي اين شهر مخصوصا اگر با قيمت ها و رستوران هاي گران و ارزان آن آشنا نباشيد، جيبتان را به سرعت خالي مي کند! پس بد نيست که کمي متفاوت تر عمل کنيد و به جاي صرف غذا در ايک رستوران شيک، غذاهاي خوشمزه خياباني را امتحان کنيد. با اينکار هم گرسنگي تان برطرف مي شود و هم به مقدار زيادي مي تيوانيد پول ذخيره کنيد. ما در ادامه تعدادي از بهترين اين غذاها را به شما معرفي مي کند:


۱- سيميت
دوست داريد بدانيد نماد استانبولي ها چيست؟ سيميت! ناني خوشمزه که بوي ان، قدرت ايستادگي در برابر آن را از هر کسي مي گيرد! سيميت ناني بسيار خوشمزه است که در کنجد غلت خورده و در حرارت آتش، برشته شده است. اگر صبح زود در خيابان هاي استانبول قدم بزنيد، کاغذهاي لوله شده اي را در دست افراد مي بينيد. اين کاغذها در واقع سيميت هاي خوشمزه پييچده شده هستند . سيميت هم در نانوايي ها پيدا مي شود و هم در نان فانتزي ها

۲- باليک اکمک
مجاورت استانبول با تنگه‌ ي بسفر علاوه بر مناظر زيبا و به ياد ماندني، خوبي ديگري هم براي اين شهر دارد و آن رژيم غذايي با غذاهاي دريايي است. باليک اکمک نوعي ساندويچ ماهي سرخ شده به همراه زيتون است که روي آن را کره مي زنند و طعم واقعا خوشايندي دارد. اين غذا آنقدر محبوب ترک هاست که در هر محله اي از اي شهر که باشيد مي توانيد بوي آن را از چند متري حس کنيد.

۳- لهمجون
لهمجون همان پيتزا به سبک ترکي و يکي از خوشمزه ترين غذاهاي اين کشور است. جالب است بدانيد که اين غذا را بعضي از ايراني هاي هم در خانه شان درست مي کنند. لهمجون خمير نازکي است که روي آن تکه ‌هايي از ترکيب گوشت قرمز چرخ‌ کرده، پياز و فلفل قرمز پخش شده و براي چند دقيقه در تنور آتش قرار مي گيرد. در واقع لهمجون شبيه به نان لواش است با اين تفاوت که روي آن در زمان پخت، مواد بالا هم اضافه مي شود. در کنار لهمجون مقدار زيادي جعفري تازه و آب ليمو هم سرو مي‌ شود که با اضافه شدن دوغ محلي يا همان آيران (Ayran) همه چيز براي تجربه‌ ي يک وعده‌ي غذاي لذيذ در دسترس است. لهمجون را مي‌ توان در تمام محله هاي استانبول پيدا کرد، اما اگر به دنبال بهترين لهمجون تهيه شده در تنورهاي سنگي باشيد، بهتر است به سراغ لهمجون خليل (Halil Lahmacun) و بُرسام تاش فيرين (Borsam Tas Firin) در محله‌ ي کادي کوي (Kadikoy) و فيستيک کباب (Fistik Kebab) در محله ‌ي آرناووت کوي (Arnavut Koy) برويد.

۴- دوروم 
دوروم از نظر مواد مورد استفاده در آن يکي از متنوع ‌ترين غذاهاي خياباني عرضه شده در استانبول است. دوروم بيشتر به عنوان يک ميان وعده شناخته مي شود و در واقع ترکيبي از ناني شبيه به لواش با محتوياتي مثل مرغ، گوشت، و پنير يا انواع سبزيجات است که بصورت لقمه ‌اي مصرف مي‌ شود. شکل ظاهري دوروم و دست و پاگير نبودن مصرف آن، اين غذا را بسيار محبوب کرده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: