جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 26 اسفند 1395     
تفاوت بليط چارتر با سيستمي

 گر در آستانه ي سفر به شهري ديگر و يا خارج کشور براي گذراندن تعطيلات عيد هستيد، احتمالا تا حالا بليط هواپيمايتان را رزرو کرده ايد. بليط شما بليط چارتر است يا سيستمي؟ آيا مي دانيد اين دو چه تفاوتي با هم دارند و هر کدام چه خوبي ها و معايبي دارند؟ در ادامه با ما همراه باشيد تا اطلاعات خوبي در اين زمينه بدست آوريد:


درباره بليط سيستمي
بليط سيستمي بليط هايي هستند که چه آنها را از آژانس هاي گردشگري خريداري کنيد و چه مستقيما از خود هواپيماهايي، فرقي ندارد چون قيمتشان يکي است و قيمت آن بر اساس مصوب خود شرکت هوايي است. اگر بخواهيم درباره ي مزيت هاي بليط هاي سيستمي بگوييم بايد بگوييم اين بليط ها ۲ مزيت اصلي دارند: اول آنکه بليط هاي سيستمي قابل باز پس دادن يا همان استرداد هستند. يعني اگر به هر دليل شما بليط را خريداري کنيد و بعد از پرواز منصرف شويد، مقداري از پول شما به عنوان جريمه برداشته شده و باقي پولتان به شما برگردانده مي شود.
يکي ديگر از خوبي هايي که بليط سيستمي دارد، تفاوت قيمت بليط هواپيما براي افراد بزرگسال و کوچک و افراد با سن هاي مختلف است. مثلا بليط افراد کم سن و سال نسبت به افراد بزرگسال هزنيه ي کمتري دارد. بنابراين اگر داريد با خانواده اي که در آن افراد با سن هاي مختلف وجود دارند، سفر مي کنيد بهتر است بليط سيستمي خريداري کنيد.


بليط چارتر چيست؟
اولين و متفاوت ترين نکته اي که درباره بليط هاي چارتر وجود دارد اين است که اين بليط ها، مدام تغيير قيمت دارند و در خيلي از مواقع، نسبت به بليط هاي سيستمي خيلي ارزان تر هستند. در واقع بعضي از آژانس هاي مسافرتي همه ي صندلي هاي يک هواپيما يا بخشي از آن را براي مدت معلومي پيش خريد مي کنند و به اين ترتيب، قيمت بليط را خودشان تعيين مي کنند. اما شايد از خودتان بپرسيد که اين تغيير قيمت دقيقا به چه چيزي بستگي دارد… تغيير قيمت بليط چارتر به ميزان تقاضاي مسافر بستگي دارد. در مواقعي که ميزان تقاضا بالا باشد مثلا عيدها يا ايام نوروز، قيمت اين بليط ها بالا مي رود. هر وقت هم تقاضا کمتر باشد مثل فصل هاي کم گردشگر و
Low season، قيمت اين بليط ها پايين تر مي آيد. علاوه بر اين هر چه به زمان پرواز نزديکتر شويد، قيمت اين بليط ها کمتر مي شود.

بزرگترين عيب اين نوع بليط ها، اين است که نمي توانيد آن را لغو کنيد يا پس بدهيد و در ضمن قيمت بليط ها براي همه ي افراد با هر سن و سالي يکسان است و مثل بليط سيستمي نيست.


تفاوت قيمت بليط چارتري با سيستمي
درباره بليط سيستمي بايد گفت که از ماه سوم يعني خردادماه امسال، قيمت اين نوع بليط آزادسازي شد و براي آن سقف و کف تعيين شد. به اين معنا که آژانس هاي هواپيمايي مي توانند بليط را طبق کلاس پرواز و يا خدمات ارائه شده تا ۳۰ درصد بيشتر از نرخ مصوب بفروشند و بيشتر از اين حد را مجاز نيستند و تخلف محسوب مي شود.
قيمت بليط هاي چارتر را هم خود آژانس مسافرتي تعيين مي کند و بسته به شرايط مختلف مي تواند متفاوت باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: