جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 اسفند 1395     
طرح مفهومي جديد آيفون ۸، نزديک‌ترين طراحي را به نمونه واقعي نشان مي‌دهد

 شرکت اپل براي رونمايي از آيفون پرچم‌دار جديد خود در دهمين سالگرد معرفي گوشي‌هاي آيفون آماده مي‌شود و شايعات مختلفي پيرامون طراحي احتمالي آيفون ۸ شرکت اپل وجود دارد. به‌تازگي، وب‌سايت iDrop رندرهايي را از گوشي آيفون اديشن (آيفون پرچم‌دار جديد اپل که در شايعات گذشته به آن با نام آيفون ۸ اشاره شده) منتشر نموده است که طراحي احتمالي آيفون پرچم‌دار جديد کوپرتينويي‌ها را نشان مي‌دهد. به نظر مي‌رسد که اين طرح به طراحي نهايي آيفون اديشن بسيار نزديک باشد.


رندرها با اين فرض طراحي شده است که شرکت اپل در آيفون اديشن، دکمه فيزيکي Home را کنار خواهد گذاشت و مشابه اين عمل را شرکت سامسونگ با گوشي گلکسي اس ۸ و گلکسي اس ۸ پلاس انجام داده است. در حقيقت، رندرهاي منتشر شده، گوشي پرچم‌دار جديد سامسونگ را با حاشيه‌هاي بسيار نازک و صفحه‌نمايش به نسبت بزرگ‌تر، يادآوري مي‌کند. آيفون پرچم‌دار جديد شرکت اپل با قضاوت براساس اين رندرها، طراحي بسيار نزديکي به گوشي ال‌جي جي ۶ و گلکسي اس ۸ سامسونگ دارد.

حاشيه‌هاي بالا و پايين صفحه‌نمايش به طور قابل‌توجهي کاهش يافته و سنسور اثرانگشت به زير نمايشگر منتقل شده است. اينکه رندرهاي منتشر شده تا چه حد به نمونه نهايي آيفون پرچم‌دار جديد اپل شبيه است، هنوز مشخص نيست زيرا طراحي نهايي براي آيفون ۸ يا آيفون اديشن در نظر گرفته نشده است.

به هرحال، اگر شرکت اپل به دنبال عرضه آيفون پرچم‌دار جديد خود با نمايشگر بدون حاشيه و حذف دکمه Home از حاشيه پايين صفحه‌نمايش باشد، طراحي آن ناخواسته به گلکسي اس ۸ و ال‌جي جي ۶ نزديک خواهد بود. همان‌طور که مي‌دانيد، افزايش اندازه نمايشگر بدون کشيده‌تر شدن آن و حفظ ابعاد قبلي گوشي، امکان‌پذير نيست. به همين جهت، کوپرتينويي‌ها نيز از يک نمايشگر با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ در آيفون پرچم‌دار جديد خود استفاده خواهند نمود.

هرچند در حال‌حاضر، مشخص نيست که آيفون ۸ يا آيفون اديشن به نمايشگر OLED مجهز خواهد بود يا اين مدل با نمايشگر LCD جديد ژاپن ديسپلي که امکان توسعه گوشي‌هاي هوشمند با صفحه‌نمايش لبه منحني را فراهم مي‌کند، ارائه مي‌شود. کوپرتينويي‌ها همانند طراحي در رابطه با صفحه‌نمايش گوشي پرچم‌دار جديد خود به تصميم قطعي نرسيده‌اند. با اين‌حال، در بيشتر شايعات گذشته به عرضه آيفون ۸ با نمايشگر اولد اشاره شده است.

گمان مي‌رود که آيفون ۸ به يک صفحه‌نمايش ۵٫۸ اينچي مجهز خواهد بود که البته تنها ۵٫۱۵ اينچ از نمايشگر قابل استفاده است. باقي نمايشگر به دکمه‌هاي مجازي اختصاص خواهد يافت و به همين جهت، اندازه قابل‌استفاده از صفحه‌نمايش، کم‌تر از ۵٫۸ اينچ که در شايعات گذشته به آن اشاره شده است؛ خواهد بود.

در کنار اين تغييرات، شرکت اپل تصميم دارد تا آيفون اديشن يا همان آيفون ۸ را با بدنه‌اي شيشه‌اي ارائه دهد و اين مدل از شارژ بي‌سيم پشتيباني خواهد کرد. البته کوپرتينويي‌ها چندين نمونه از آيفون جديد خود را با بدنه سراميکي نيز توليد نموده‌اند اما به دليل مشکلاتي که در عرضه گسترده آن پيش مي‌آيد، احتمالاً در نهايت بدنه شيشه‌اي براي آيفون ۸ در نظر گرفته مي‌شود.

بايد توجه داشته باشيد که شرکت اپل به دليل تغييراتي که براي عرضه آيفون پرچم‌دار جديد خود در نظر گرفته است، احتمال دارد آن را تا اواخر سال جاري ميلادي ارائه ندهد. بهترين زمان براي رونمايي از آيفون اديشن، ماه نوامبر يا دسامبر است و شرکت اپل مي‌تواند از تعطيلات سال نوي ميلادي براي فروش بيشتر گوشي‌ پرچم‌دار جديد خود استفاده نمايد. هرچند، عرضه نسل بعدي گوشي پرچم‌دار شرکت سامسونگ و سازندگان مطرح ديگر مانند هوآوي پي ۱۱، ممکن است فروش آيفون ۸ يا اديشن را تحت‌تاثير قرار دهد.

گمان مي‌رود که آيفون اديشن با قيمتي بيشتر از ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد. البته پيش از معرفي رسمي اين گوشي، کوپرتينويي‌ها از آيفون ۷ اس و آيفون ۷ اس پلاس نيز رونمايي خواهند کرد که قيمت نهايي آن، همانند مدل‌هاي موجود از آيفون‌هاي ۲۰۱۶ شرکت اپل است و تغيير چنداني ندارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: