جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 اسفند 1395     
حقايق جالب در مورد ونزوئلا

 ونزوئلا يکي از کشورهاي آمريکايي جنوبي است که در سال‌هاي اخير روابط حسنه‌اي با کشور ما داشته و تقريبا ما اطلاعاتي کلي در مورد آن داريم. بوميان اين منطقه در گذشته خانه‌هاي خود را روي آب مي‌ساختند و به‌همين علت نام «ونزوئلا»، يعني ونيز کوچک روي آن گذاشتند. با ما همراه باشيد تا با حقايق و قوانين بيشتر درباره اين کشور بيشتر آشنا شويد.

ونزوئلا يکي از کشورهاي زير سلطه‌ي استعمار بود که پس از استقلال با نام جمهوري بوليواري ونزوئلا در جهان شناخته مي‌شود. حدود ۷۰ درصد درآمد اين کشور بر پايه‌ي نفت و فروش آن است. اگر مي‌خواهيد درباره مورد ونزوئلا اطلاعات بيشتري به‌دست آوريد، با ما همراه باشيد:

۱. نام ونزوئلا از کلمه‌ي ايتاليايي «Veneziola» آمده است که به معني «ونيز کوچک» است. يک کاوشگر به نام «آمريکو وسيپوچي» با ديدن خانه‌هاي بومي چوبي در درياچه‌ي «ماراکايبو» ياد ونيز افتاد و اين اسم را روي اين منطقه گذاشت.

۲. در ونزوئلا و عربستان صعودي قيمت نفت کمتر از آب است!

۳. آبشار «آنجل»در ونزوئلا ۱۷ برابر آبشار نياگارا است!

۴. در سال ۲۰۱۵، ونزوئلا با نرخ تورم ۱۴۱ درصد بيشترين نرخ تورم را در جهان داشت.

۵. در سال ۱۸۶۳ ونزوئلا اولين کشور مدرني بود که مجازات اعدام را براي تمامي جرم‌ها لغو کرد.

۶. بعد از انقلاب بوليواري «هوگو چاوز» بيش از ۱/۵ ميليون نفر از جمعيت ونزوئلا (که در آن زمان حدود ۴ الي ۶ درصد جمعيت کشور را تشکيل مي‌دادند) کشور را ترک کردند.

۷. ونزوئلا مرگبارين‌ترين جاي جهان است! در سال ۲۰۱۵ در هر ۲۱ دقيقه يک نفر در اين کشور به قتل رسيده است.

۸. نام بوليوي از اسم يک افسر نظامي به نام «سايمون بوليوار» گرفته شده است کهکلمبيا، ونزوئلا، اکوادور، پرو، پاناما و بوليوي را به استقلال رسانده است.

۹. از سال ۲۰۰۷ يک برج نيمه تمام در کاراکاس ونزوئلا توسط ساکنين غيرقانوني به يک محله‌ي زاغه نشين تبديل شده است که فروشگاه مواد غذايي، آرايشگر و حتي دندان‌پزشک بدون مجوز دارد!

۱۰. در درياچه‌ي «ماراکايبو» در ونزوئلا يک طوفان دائمي وجود دارد که ۱۴۰ الي ۱۶۰ روز از سال، در شب حدود ۱۰ ساعت اتفاق مي‌افتد که در مجموع در کل سال، ۱/۲ ميليون رعد و برق در آن به وقوع مي‌پيوندد.

۱۱. حدود ۶۰ درصد جنگل‌هاي آمازون در برزيل قرار دارد؛ ۱۳ درصد آن در خاک پرو، ۱۰ درصد آن در کلمبيا و قسمتي از آن نيز در ونزوئلا، اکوادور، بوليوي و سه کشور ديگر قرار گرفته است.

۱۲. بعد از طوفان کاترينا درآمريکا، کوبا و ونزوئلا به‌ترتيب کمک‌هاي پزشکي و بنزين براي کمک به اين کشور پيشنهاد کردند که آمريکا تمام اين کمک‌ها را رد کرد!

۱۳. در سال ۲۰۱۲ رييس جمهور وقت ونزوئلا «هوگو چاوز» صفحه‌ي شخصي خود در توييتر با ۳ ميليون دنبال کننده، به همراه يک خانه‌ي جديد را به يک دختر ۱۹ ساله جايزه داد.

۱۴. کانادا سومين ذخاير بزرگ نفت جهان را دارد. عربستان و ونزوئلا در رتبه‌هاي اول و دوم قرار دارند.

۱۵. ونزوئلا از نظر داشتن بيشترين گونه‌ي جانوري در هفتمين رتبه‌ي جهاني قرار دارد.

۱۶. هوگو چاوز به‌عنوان رييس جمهور ونزوئلا از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۱۲، مجري يک برنامه‌ي تلويزيوني بود!

۱۷. در ونزوئلا زنداني وجود دارد که کلوپ شبانه دارد.

۱۸. «سايمون بوليوار» که يک فرد انقلابي آمريکاي جنوبي بود، طي ادوار مختلف رييس جمهور بوليوي، کلمبيا، اکوادور، پرو و ونزوئلا بوده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: