جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 اسفند 1395     
فوايد اعجاب انگيز «ماست» براي زيبايي پوست و مو

 ماست از خوراکي‌هاي سالمي است که مي‌توان به هر رژيم غذايي اضافه کرد. ماست سرشار از پروتئين، کلسيم، ويتامين‌هاي D، B۲ (ريبوفلاوين)، B۱۲ و B۵، و همچنين پروبيوتيک‌ها (باکتري‌هاي مفيد که به گوارش کمک مي‌کنند) است و فوايد سلامت بسياري دارد. جدا از فوايد سلامت کلي، مواد مغذي موجود در ماست ساده و شيرين نشده براي پوست و مو نيز مفيد هستند. به طور ويژه، اسيد لاکتيک، روي و ويتامين‌هاي B در ماست فوايد زيبايي ارائه مي‌کنند. اما بايد از ماست ساده و طبيعي و بدون هيچ گونه افزودني استفاده کنيد. در ادامه با برخي فوايد زيبايي ماست بيشتر آشنا مي‌شويد.

پيشگيري و درمان خشکي پوست
ماست يک عامل آبرسان عالي به پوست است که مي‌تواند به مبارزه با خشکي کمک کند. عمل لايه برداري خفيف ماست به از بين بردن پوست خشک و همچنين مرطوب نگه داشتن آن کمک مي‌کند.اسيد لاکتيک موجود در ماست به خلاص شدن از شر ميکروب‌ها يا باکتري‌هايي که ممکن است موجب خارش شوند، کمک مي‌کند. افزون بر اين، ويژگي‌هاي آنتي اکسيداني و ضد التهابي ماست به بهبود خشکي و خارش پوست کمک مي‌کنند.براي استفاده روزانه، مقداري ماست تازه را روي دست‌ها، صورت و پاهاي خود بريزيد و به آرامي پوست را با حرکات دايره اي ماساژ دهيد. سپس اجازه دهيد به مدت ۱۰ دقيقه به همان حالت باقي بماند و پس از آن پوست را شست‌وشو دهيد.براي استفاده هفتگي، يک ترکيب مرطوب کننده را با نصف فنجان ماست و سه تا چهار قاشق غذاخوري پوره ميوه پاپايا رسيده آماده کنيد. همچنين، مي‌توانيد اندکي عسل و آب ليمو به اين ترکيب اضافه کنيد. اين ترکيب را روي پوست خود بماليد و اجازه دهيد ۱۰ دقيقه به همان حالت باقي بماند. سپس، پوست را با آب سرد شست‌وشو دهيد.
مقابله با شوره سر
يکي از دلايل اصلي شکل گيري شوره سر قارچي است که موجب مي‌شود پوست سر پوسته‌هاي سفيد رنگ را توليد کند. از آنجايي که ماست يک عامل ضد قارچ طبيعي است مي‌تواند به مقابله با شوره سر کمک کند.همچنين، ماست به تسکين خارش پوست سر که يکي از نشانه‌هاي شاخص شوره سر است، کمک مي‌کند.مقداري ماست روي پوست سر خود ريخته و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقيقه آن را ماساژ دهيد. همچنين، پيش از استفاده مي‌توانيد مقدار کمي ليمو به ماست اضافه کنيد. اجازه دهيد ۴۵ دقيقه به همان حالت باقي بماند و سپس با آب ولرم پوست سر خود را شست‌وشو دهيد. اين کار را چند بار در هفته انجام دهيد.به عنوان جايگزين، نصف فنجان ماست و سه قاشق غذاخوري پودر دانه شنبليله را با هم ترکيب کنيد. اين ترکيب را روي پوست سر و موهاي خود بماليد. يک ساعت اجازه دهيد به همان حالت باقي بماند و سپس با يک شامپوي ملايم سر خود را شست‌وشو دهيد. اين کار را يک بار در هفته انجام دهيد.
کاهش لکه‌ها
ماست داراي اثر سفيدکنندگي ملايم است که مي‌تواند تغيير رنگ پوست را موجب شود. همچنين، ماست مي‌تواند ظاهر لکه‌ها و زخم‌هاي پوستي را محوتر سازد.اسيد لاکتيک موجود در ماست همانند يک پاک کننده و عامل لايه برداري طبيعي عمل مي‌کند و به بازيابي درخشش و طراوت پوست کمک مي‌کند.مقداري ماست ساده را براي چند دقيقه روي مناطق تيره شده پوست ماساژ دهيد. اجازه دهيد ۱۰ تا ۱۵ دقيقه به همان حالت باقي بماند، سپس با آب خالي پوست را شست‌وشو دهيد. از اين روش يک يا دو بار در روز استفاده کنيد تا لکه‌ها محو شوند.به عنوان جايگزين، دو تا سه قاشق غذاخوري ماست و آب يک ليمو را با هم ترکيب کنيد. اين ترکيب را روي پوست بماليد و اجازه دهيد ۲۰ دقيقه به همان حالت باقي بماند. سپس با آب ولرم پوست را شست‌وشو دهيد. از اين روش يک بار در روز استفاده کنيد.
روشن کردن پوست برنزه
ماست سرشار از پروتئين طبيعي است و مي‌تواند به روشن کردن پوست برنزه يا تسکين آفتاب سوختگي کمک کند.ويژگي مرطوب کنندگي ماست به بهبود پوست آسيب ديده از پرتوهاي مضر فرابنفش کمک مي‌کند. همچنين، اين محصول به آرامش پوست پس از مواجهه بيش از اندازه با خورشيد کمک مي‌کند.ماده معدني روي موجود در ماست داراي ويژگي‌هاي ضد التهابي است که مي‌تواند به تسکين آفتاب سوختگي کمک کند.ماست ساده و شيرين نشده را در مناطق تحت تاثير قرار گرفته پوست بماليد و اجازه دهيد ۱۵ دقيقه به همان حالت باقي بماند. سپس با يک ليف گرم و مرطوب پوست را پاکسازي کنيد.به عنوان جايگزين، آب يک گوجه فرنگي و يک خيار را در نصف فنجان ماست ترکيب کنيد. اين ترکيب را روي پوست برنزه شده در آفتاب بماليد و اجازه دهيد ۱۵ تا ۲۰ دقيقه به هماه حالت باقي بماند. سپس پوست را شست‌وشو دهيد.هر يک از اين روش‌ها را مي‌توانيد دو يا سه بار در هفته انجام دهيد.
نرم کننده مو
ماست مي‌تواند به عنوان يک نرم کننده مو عمل کند و موها را نرم، صاف و درخشان سازد. افزون بر اين، ويژگي‌هاي ضد باکتري و ضد قارچي ماست پوست سر را تميز و عاري از عفونت حفظ مي‌کند.مقداري ماست ساده را روي موهاي مرطوب خود بماليد. اجازه دهيد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقيقه به همان حالت باقي بماند، سپس با آب ولرم سر خود را شست‌وشو دهيد. از اين روش يک بار در هفته استفاده کنيد.به عنوان جايگزين، چهار قاشق غذاخوري ماست را با دو قاشق غذاخوري ژل آلوئه ورا و دو قاشق غذاخوري روغن نارگيل ترکيب کنيد. اين ترکيب را روي موهاي خود بماليد. اجازه دهيد ۴۵ دقيقه به همان حالت باقي بماند، سپس با استفاده از يک شامپوي ملايم سر خود را شست‌وشو دهيد. از اين روش يک يا دو بار در هفته استفاده کنيد.
کاهش چين و چروک و خطوط
اسيد لاکتيک موجود در ماست به پيشگيري از چين و چروک و بهبود ظاهر چين و چروک‌هاي موجود کمک مي‌کند. همچنين، اسيد لاکتيک به از بين بردن سلول‌هاي مرده پوست و تنگ‌تر شدن منافذ پوست کمک مي‌کند. افزون بر اين، ماست به مبارزه با راديکال‌هاي آزاد کمک مي‌کند.به عنوان درماني روزانه، يک قاشق غذاخوري روغن زيتون فوق بکر را با سه تا چهار قاشق غذاخوري ماست ترکيب کنيد. اين ترکيب را روي صورت خود بماليد و اجازه دهيد ۳۰ دقيقه به همان حالت باقي بماند. سپس پوست خود را با آب ولرم شست‌وشو دهيد.گزينه ديگر استفاده از ترکيب پوره يک موز با يک چهارم فنجان ماست و يک قاشق چايخوري عسل است. اين ماسک را روي پوست خود بماليد و اجازه دهيد ۲۰ دقيقه به همان حالت باقي بماند، سپس آبکشي را انجام دهيد. از اين ماسک دو يا سه بار در هفته استفاده کنيد.
تنگ‌تر کردن منافذ پوست
منافذ باز و بزرگ پوست مي‌توانند به شکل گيري مشکلاتي مانند آکنه و دانه‌هاي سر سياه منجر شوند. با ماست مي‌توانيد به درمان اين شرايط کمک کنيد. ماست مي‌تواند منافذ پوست را کوچک‌تر و تنگ‌تر سازد. ماهيت قابض ماست نيز به حفظ قابليت ارتجاعي پوست کمک مي‌کند.يک قاشق چايخوري ماست ساده را روي پوست صورت خود بماليد. اجازه دهيد ۱۵ دقيقه به همان حالت باقي بماند تا به خوبي جذب پوست شود. سپس پوست خود را با آب سرد شست‌وشو دهيد. اين کار را يک يا دو بار در روز انجام دهيد.به عنوان جايگزين، دو قاشق غذاخوري ماست و دو قاشق غذاخوري جو دوسر را ترکيب کنيد. اين ترکيب را روي صورت خود بماليد و اجازه دهيد ۳۰ دقيقه به همان حالت باقي بماند. سپس ماسک را پاک کرده و صورت خود را با آب گرم شست‌وشو دهيد. اين کار را سه بار در هفته انجام دهيد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: