جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 اسفند 1395     
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران خبر داد:
نصب باکس های عید مهربانی در 7فروشگاه شهروند

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از نصب باکس های عید مهربانی در فروشگاه های شهروند منتخب خبر داد و گفت: از روز جمعه 20 اسفندماه فروشگاه های شهروند چیذر، لویزان، بهرود، ایران زمین، بیهقی، داراباد و قزل قلعه این امکان را دارند تا هدایای مردم از قبیل لباس، اسباب بازی و مواد غذایی را دریافت و از طریق سازمان های مردم نهاد به دست نیازمندان برسانند.

 

رضا قدیمی با بیان اینکه ویژه برنامه های نوروزی امسال در قالب طرح عید مهربانی در 3 بخش اجرا می شود، اظهار کرد: یک بخش از برنامه های عید مهربانی با همکار سازمان مدیریت پسماند در تمامی محلات اجرا می شود. در این خصوص شهروندان با مراجعه به 450 غرفه بازیافت فعال در شهر می توانند لباس و عروسک های اهدایی خود را به مسئولان غرفه تحویل دهند. 

وی افزود: این طرح با مشارکت 40 سازمان مردم نهاد معتبر و شناخته شده انجام می شود و نمایندگان خیریه ها به طور روزانه به غرفه های بازیافت مراجعه و اقلام اهدایی را تحویل می گیرند. پس از آن فرایند تفکیک و در صورت لزوم شست و شوی اقلام انجام می شود و درنهایت تمامی کالاها در کلونی های فقیرنشین، مراکز حمایتی شهرداری تهران و نیازمندان تحت پوشش خیریه ها توزیع می شود. 

به گفته مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران طرح جمع آوری هدایا از طریق غرفه های بازیافت تنها به ایام نوروز محدود نمی شود و در طول سال 96 به طور مستمر ادامه پیدا می کند. 

قدیمی در ادامه به همکاری سازمان خدمات اجتماعی و سراهای محلات در بحث جمع آوری اقلام شب عید پرداخت و عنوان کرد: در این بخش از طرح عید مهربانی، شهروندان با مراجعه به سراهای محله می توانند بسته های آجیل، شیرینی، لباس نو و کارت تبریک را برای توزیع در میان نیازمندان اهدا کنند. همچنین سراهای محلات پذیرای تمامی کمک های شهروندان در خصوص تامین ناهار روز اول نیازمندان و مددجویان مراکز حمایتی شهرداری و خیریه ها هستند. 

وی گفت: تمامی کمک های مردمی در صورت تمایل شهروندان با حضور خود این افراد در مددسراها، سامانسراها و مراکز خیریه توزیع می شود. 

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش به همکاری شرکت شهروند در راستای اجرای طرح عید مهربانی اشاره و اظهار کرد: از روز جمعه 20 اسفندماه فروشگاه های شهروند چیذر، لویزان، بهرود، ایران زمین، بیهقی، داراباد و قزل قلعه این امکان را دارند تا هدایای مردم از قبیل لباس، اسباب بازی و مواد غذایی را دریافت و از طریق سازمان های مردم نهاد به دست نیازمندان برسانند. 

قدیمی در توضیح این طرح گفت: با کمک خیریه ها تلاش کردیم تا با نصب سه باکس مجزای لباس، اسباب بازی و مواد غذایی در فروشگاه های شهروند منتخب مردم را دعوت کنیم تا ضمن خرید از فروشگاه، کالایی را برای کمک به نیازمندان خریداری و داخل باکس ها قرار دهند. 

در ادامه زینب نصیری، معاون رفاه و مشارکت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با یادآوری این نکته که از 20 روز گذشته اقدامات لازم برای اجرای طرح عید مهربانی در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: در حال حاضر اطلاع رسانی لازم از طریق پرتابل های شهری، سراهای محلات و غرفه های بازیافت انجام می شود و شهروندان با مراجعه به نزدیک ترین سرای محله، غرفه بازیافت، فروشگاه های شهروند و حتی تماس با سامانه 4379 می توانند هدایای خود را تحویل دهند. 

وی در پایان با پیش بینی استقبال گسترده مردم از طرح عید مهربانی عنوان کرد: امیدواریم با کمک مردم بتوانیم سفره های هفت سین را در تمامی 60 مرکز حمایتی شهرداری تهران پهن کنیم و اقلام مورد نیاز عید همچون شیرینی، آجیل و ناهار روز اول عید را به دست نیازمندان شهر برسانیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: