جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 اسفند 1395     
تولید روزانه 8 هزار تن زباله در سطح شهر تهران

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: روزانه 8 هزار تن زباله در سطح شهر تهران تولید می گردد.

منصور باقرصاد رنانی در ادامه این نشست خبری گفت: در حدود 40 الی 45 درصد از زباله های تولیدی پایتخت در طول روز پسماند خشک هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: روزانه 30 کیلومتر فیلتر سیگار و 50 تن پسماند حجیم و خشک در سطح پایتخت تولید می گردد و این امر موجب تولید درصد بالای زباله شده است که این آمار بسیار ناخوشایند است.

وی در رابطه با لزوم تفکیک زباله اظهار داشت: فرهنگ سازی در زمینه تفکیک زباله امری ضروری است تا درصد تولید پسماندها تقلیل یابد.

قائم مقام معاونت خدمات شهری اذعان داشت: در راستای فرهنگ سازی برای تفکیک زباله در سال آینده برنامه هایی کارشناسانه و علمی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: به زودی قرارداد ساخت دو زباله سوز با ظرفیت 3 هزار تن و 3 هزار و 20 تن و توان تولید 50 مگاوات برق به امضا خواهد رسید.

باقرصاد رنانی در پایان این نشست خبری در خصوص برنامه های سازمان مدیریت پسماند برای سال آتی ابراز داشت: در سال آتی یک کارخانه تبدیل شیرابه به آب در پایتخت احداث می گردد و اقدام به ساخت کارخانه استحصال گاز خواهد شد البته سرمایه گذاری در این زمینه به طور کامل به عهده بخش خصوصی است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: