جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 اسفند 1395     
اینجا تنها محلی برای گذر از عرض میدان نیست

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهران نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارتهران با بیان این که ایوان انتظار میدان ولی عصر تنها محلی برای گذر از عرض میدان نیست، گفت: این مکان جایی برای عبور کردن از کنار فرهنگ و تاریخ یک شهر است.

مازیار حسینی در مراسم افتتاح ایوان انتظار میدان ولی عصر با اشاره به سابقه این ميدان گفت :میدان ولی عصر با بیش از ۵۰ سال سابقه خاطرات تلخ و شیرینی برای مردم دارد .حسيني تاكيد كرد:این میدان خیابان های بلوار کشاورز، کریم خان زند و ولی عصر را به هم متصل می کند که مراکز مختلف فرهنگی و آموزشی درآن قرارگرفته است.

وي با اشاره به مشخصات مجموعه ايوان انتظار گفت:ایوان لنتظار بنایی در ۷ طبقه سطح صفر زمین را به منهای ۳۰ متر در زیر زمین متصل می کند.

به گفته حسيني این ایوان ۴۲۰۰۰ متر مربع وسعت دارد که ۳۶ ستون استوانه ای دارد و قطر میدان ۶۵متر بوده و ۳۰۰۰ متر مربع فضای فرهنگی برای آن در نظر گرفته شده است.

حسيني با اشاره به ويژگي هاي ميدان گفت:در زبان معماری و هنر خطاب قرار دادن مردم با زبان استعاره انجام می شود. در حال حاضر فرش زیر پای مردم در ایوان انتظار آجر است و یک رنگ دارد. در تاریخ معماری ایران تنها المان آجر است که می توان قدمت یک بنا و دوره تاریخی آن را تشخیص داد.

وي افزود:نقش دور میدان با مسجد آیت الله سیستانی که در حاشیه میدان قرار دارد، همخوانی دارد.فضای ایوان انتظار را ساده دیدیم تا در عین سادگی دعوت کننده باشد.

حسيني با اشاره به معماري مجموعه پلازاي ولي عصر گفت:معماری ایوان انتظار ریشه در معماری گودالباغچه ها دارد که در تاریخ معماری ما ریشه دارد.

اینجا تنها محلی برای گذر از عرض میدان نیست بلکه جایی برای عبور کردن از کنار فرهنگ و تاریخ یک شهر است. معاون حمل و نقل و  ترافيك شهرداري تهران با تشريح برنامه هاي فرهنگي اين مجموعه گفت :قرار است نمایشگاه های دائمی فرهنگی و هنری و عرضه کتاب در تراز زیرین این ایوان ایجادشود.

به گفته حسيني طبق تاکیدات شهردار تهران این ایوان به پیاده راه بلوار کشاورز و ایستگاه اتوبوس های تندرو در جنوب میدان متصل تا انتهای بهار سال ۹۶ می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: